یادبگیریددرست زندگی کنیدتالذت های واقعی راببینید
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1398
نویسنده : بهروز
موضوع: لپ تاپ |

هيچ مي‌دانيد فرق بين يك لپ‌تاپ معمولي با يك نوت‌بوك مخصوص بازي (gaming) در چيست؟ پاسخ اين است كه بزرگ‌ترين تفاوت آنها فقط و فقط در گرافيك (GPU) آنهاست. همه انواع نوت‌بوك‌ها تنها با داشتن GPU قدرتمند مناسب حتي اگر پردازنده (CPU) درست و حسابي هم نداشته باشند، بدون ايجاد حرارت خيلي زياد و با مصرف برق كم قادرند از عهده اجراي بازي‌هاي رايانه‌اي برآيند.


با وجود تمام صحبت‌هایی که اخیرا درباره سیستم‌های ناقص شکل‌دهی حریم خصوصی در فیسبوک مطرح مي‌شود، وقتش رسيده درباره اطلاعات و مطالبي که در وب و سیستم‌تان در دسترس افراد قرار می‌دهید، تفکر کنید.

با رعايت مواردی که در ادامه آورده می‌شود زندگی شما در وب کمتر عمومی مي‌شود. نکته این‌که اصلی‌ترین معنی «بالا بردن حریم خصوصی‌تان در سیستم‌های رايانه‌ای» رمزگذاری اطلاعات‌تان است. اگر فایل‌هایی دارید که مختص خودتان است، ضرورت دارد نگاهی دوباره به آنها بیندازید.

 
 
نرم افزار Windows | نویسنده: Hossein

در عصر حاضر یکی از دلایلی که کاربران به استفاده از رایانه‌های جدیدتر روی آورده و حوصله کار کردن با رایانه‌های قدیمی را ندارند، نیاز به افزایش سرعت و کاهش مدت زمان اجرای کارهاست! امروزه رایانه‌ها با سرعت‌های بسیار بالا امور موردنظر شما را به انجام رسانده و بسیاری از خواسته‌های شما را برآورده می‌کنند؛ اما گاهی اوقات همین رایانه‌های بسیار جدید، کارهای ساده‌ای همچون خاموش شدن را در مدت زمانی طولانی به انجام می‌رسانند!

 تا به‌حال برای شما پیش آمده است که بخواهید خیلی سریع از منزل یا محل کارتان خارج شوید، اما بايد از خاموش شدن رایانه نیز اطمینان حاصل کنید؟ رایانه را خاموش کرده‌اید اما مدت زیادی برای خاموش شدن آن صبر کرده‌اید؟

نرم‌افزارهای مختلفی برای ایجاد تغییرات در سیستم‌عامل و انجام سریع‌تر عملیات خاموش کردن رایانه طراحی شده است که Speed Up Shutdown یکی از کم‌حجم‌ترین آنها ب

ه‌شمار می‌رود
موضوع: ترفند | نویسنده: Hossein

اگر از مرورگر اينترنت‌اكسپلورر 9 استفاده مي‌كنيد و افزونه‌هاي زيادي را روي آن نصب كرده باشيد (يا حتي افزونه‌هاي مختلفي توسط نرم‌افزارهايي همچون ويروس‌ياب‌ها، Adobe reader و... روي آن فعال شده باشد) در بازه‌هاي زماني مختلف با اجراي مرورگر، پيغامي براي ‌شما نمايش داده مي‌شود كه از شما مي‌خواهد براي افزايش سرعت اجراي مرورگر افزونه‌هاي نصب شده آن را غيرفعال كنيد.

 در اين حالت چند گزينه در اختيار شما قرار مي‌گيرد، گزينه اول انتخاب برخي افزونه‌ها و غيرفعال كردن آنهاست، گزينه دوم اين‌كه سوال را به زمان ديگري موكول مي‌كند و گزينه سوم نيز به‌صورت موقت اين پنجره را مي‌بندد! همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد چنانچه تمايلي به غيرفعال كردن افزونه‌ها نداشته باشيد گزينه‌اي براي بستن هميشگي و سوال نكردن مجدد در اين زمينه در اختيار شما قرار نمي‌گيرد. چنانچه از نمايش اين هشدار خسته شده‌ايد و مي‌خواهيد آن را براي هميشه غيرفعال كنيد، مي‌توانيد به روش ادامه مطلب عمل كنيد:

 

 

 

سیستم عامل |


سرانجام طبق قرار قبلی نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 8 برای دانلود در دسترس قرار گرفت.

مایکروسافت می گوید آخرین باری که شما چنین تغییر بزرگی در ویندوز دیده اید، به دوران ویندوز 95 بر می گردد. ضمن اینکه تغییرات نسبت به نسخه پیش نمایش توسعه دهنگان نیز بسیار زیاد بوده است و از آن موقع تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار کد در این سیستم عامل عوض شده است.

به گفته این شرکت کار با سیستم عامل جدید برای همه آسان خواهد بود و با دستگاه های مختلف در نمایشگرهای متفاوت به راحتی کار خواهد کرد.

 

 

وب

مسلما شما هم كار با چند جستجوگر در آن واحد را تجربه كرده‌ايد. براي مثال در صفحه‌اي يك مطلب علمي داريد، در صفحه ديگر اخبار را مي‌خوانيد و در صفحات ديگر كارهاي متفاوت ديگر را انجام مي‌دهيد. اين‌كه به چه شكل با اين تعداد از جستجوگر‌ها كار مي‌كنيد و به مديريت آنها مي‌پردازيد، موضوع مورد توجه اين مقاله است. البته در اينجا بايد به اين نكته اشاره كنيم چنانچه شما چند جستجوگر را باز و در هريك چند tab ذخيره كرده باشيد، ممكن است تصور كنيد در تمام اين اطلاعات گم شده‌ايد.

به همين منظور در اينجا به بررسي راهكار‌هايي خواهيم پرداخت كه براي باز كردن چندtab در يك پنجره جستجوگر به كار مي‌آيد. بايد اضافه كنيم كه اين راهكار‌ها براي جستجوگر‌هاي فايرفاكس و كروم بسيار مناسب عمل خواهد كرد.

 

 

سیستم عامل | نویسنده: Hossein


هفته گذشته نسخه Developer Preview سيستم‌عامل OS X 10.8 همه را غافلگير كرد. با مشاهده اين نسخه مي‌توان تفاوت رويه اپل و مايكروسافت در توسعه نسل بعدي سيستم‌هاي عامل خود را بررسي كرد. يك اصل در همان ابتدا مشخص است:

اپل از داشتن زمينه‌اي غني در ارتباط با تلفن‌هاي همراه سود مي‌برد.





|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
باتشکرازتمامی دوستانی که بانظرات خوددرنحوه ی بهتراداره شدن وبلاگ مارایاری میدهند