یادبگیریددرست زندگی کنیدتالذت های واقعی راببینید
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1390
نویسنده : بهروز

.

مایکروسافت می گوید آخرین باری که شما چنین تغییر بزرگی در ویندوز دیده اید، به دوران ویندوز 95 بر می گردد. ضمن اینکه تغییرات نسبت به نسخه پیش نمایش توسعه دهنگان نیز بسیار زیاد بوده است و از آن موقع تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار کد در این سیستم عامل عوض شده است.

به گفته این شرکت کار با سیستم عامل جدید برای همه آسان خواهد بود و با دستگاه های مختلف در نمایشگرهای متفاوت به راحتی کار خواهد کرد.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر جدید صفحات وب و HTML5 به خوبی با سیستم عامل ادغام شده اند و ممکن است افراد زیادی را ترغیب کند که دوباره از این مرورگر به عنوان مرورگر اصلی استفاده کنند. شما می توانید به راحتی یک اپلیکیشن یا بازی HTML5 را به یک اپلیکیشن ویندوز تبدیل کنید.

ضمن اینکه مایکروسافت گفت تمام اپلیکیشن های ویندوز 8 در طول دوران نسخه بتا، به صورت رایگان قابل دانلود هستند! یعنی اگر شما ویندوز 8 را نصب کنید می توانید تمام اپلیکیشن های این سیستم عامل را در طول دوران آزمایشی به صورت رایگان دانلود کنید. البته فراموش نکنید که این یک نسخه آزمایشی از این سیستم عامل است.

در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان آماده شده است که نام دیگر آن نسخه بتا است. در ادامه مایکروسافت نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشید.

مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی ارایه نسخه نهایی را اعلام نکرده اما پیش بینی می شود در اوایل پاییز باید منتظر ارایه رسمی ویندوز 8 باشیم.

می توانید ویندوز 8 نسخه بتا را با مراجعه به لینک زیر دانلود کنید.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/consumer-preview

برای دانلود ویندوز به صورت فایل ISO نیز به به این صفحه مراجعه کنید. (نسخه ۶۴ بیت 3.3 گیگابایت - نسخه ۳۲ بیت 2.5 گیگابایت)

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso



|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1390
نویسنده : بهروز


اگر از مرورگر اينترنت‌اكسپلورر 9 استفاده مي‌كنيد و افزونه‌هاي زيادي را روي آن نصب كرده باشيد (يا حتي افزونه‌هاي مختلفي توسط نرم‌افزارهايي همچون ويروس‌ياب‌ها، Adobe reader و... روي آن فعال شده باشد) در بازه‌هاي زماني مختلف با اجراي مرورگر، پيغامي براي ‌شما نمايش داده مي‌شود كه از شما مي‌خواهد براي افزايش سرعت اجراي مرورگر افزونه‌هاي نصب شده آن را غيرفعال كنيد.

 در اين حالت چند گزينه در اختيار شما قرار مي‌گيرد، گزينه اول انتخاب برخي افزونه‌ها و غيرفعال كردن آنهاست، گزينه دوم اين‌كه سوال را به زمان ديگري موكول مي‌كند و گزينه سوم نيز به‌صورت موقت اين پنجره را مي‌بندد! همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد چنانچه تمايلي به غيرفعال كردن افزونه‌ها نداشته باشيد گزينه‌اي براي بستن هميشگي و سوال نكردن مجدد در اين زمينه در اختيار شما قرار نمي‌گيرد. چنانچه از نمايش اين هشدار خسته شده‌ايد و مي‌خواهيد آن را براي هميشه غيرفعال كنيد، مي‌توانيد به روش زير عمل كنيد:

1ـ كليدهاي Win + R را از روي صفحه‌كليد فشار دهيد تا پنجره Run باز شود.

2ـ عبارت regedit را در اين پنجره بنويسيد و پس از فشار دادن كليد اينتر و باز شدن پنجره ويرايش رجيستري، مسير زير را دنبال كنيد:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

3ـ روي Policies كليك راست كنيد و از منوي به‌نمايش درآمده گزينه‌هاي New، سپس Key را برگزينيد.

4ـ عنوان Ext را به كليد جديدي كه ايجاد شده است اختصاص دهيد.

5ـ كليد Ext را انتخاب كرده سپس با كليك راست كردن در بخشي خالي از ستون سمت راست، گزينه‌هاي New سپس DWORD (32-bit) Value را انتخاب كنيد.

6ـ نام DisableAddonLoadTimePerformanceNotifications را نيز به اين كليد اختصاص داده و در نهايت با 2 بار كليك روي آن، مقدار آن را از صفر به يك تغيير سپس گزينه Ok را فشار دهيد.

7ـ ويرايشگر رجيستري را ببنديد و مرورگر را يك‌بار بسته و مجددا آن را اجرا كنيد.

8ـ كار به پايان رسيده است و از اين پس هشداري براي غيرفعال كردن افزونه‌ها به شما نمايش داده نخواهد شد. توجه داشته باشيد براي فعال‌سازي مجدد نمايش اين هشدار مي‌توانيد مقدار كليد ايجاد شده در مرحله 6 را از يك به صفر تغيير دهيد.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1390
نویسنده : بهروز


رويه مايكروسافت در توسعه ويندوز8

از زمان ويندوز 95، يعني 17 سال پيش تاكنون، مايكروسافت ويندوز تغييري نكرده است. در آن سال مايكروسافت واقعا رابط كاربري دسكتاپ را تغيير داد و عناصري را ايجاد كرد كه تا امروز ثابت مانده ‌است، بسياري از اين عناصر به الگوهاي طراحي تبديل شده است و گزينه‌هايي چون دكمه استارت، منوي استارت و دسكتاپي كه كاربران مي‌توانند روي آن فايل ذخيره كنند، همه را به‌ياد ويندوز مي‌اندازد.

مايكروسافت در حال به‌روزرساني و بهبود اين طراحي در نسخه‌هاي بعدي بود و حدود 20 سال يعني تا آخرين عرضه سيستم‌عامل ويندوز7 ثابت باقي ماند.

اما ويندوز8 قرار است همه چيز را آن هم به‌صورت عمده تغيير دهد. عناصر كلاسيك چون دكمه استارت ديگر در كار نيست و منوي استارت و دسكتاپ نيز به پس‌زمينه رفته‌ و جاي‌ آنها را رابط مترو گرفته است.

كاتاليزور اين عملكرد، درخواست براي تغيير بود. مايكروسافت يك دهه تلاش كرد تا ويندوز را روي تبلت‌ها قرار دهد؛ اما از آنجا كه اين سيستم‌عامل براي ماوس و كيبورد طراحي شده است و براي كار با انگشت مناسب نيست، حضور ويندوز در تبلت‌ها با شكست همراه بود. مايكروسافت تلاش‌هاي زيادي كرد ولي شكست خورد و حالا به اين نتيجه رسيده است كه ويندوز براي موفقيت بيشتر، بايد وارد عرصه تبلت‌ها شود.

براي نخستين بار در تاريخ ويندوز، مايكروسافت نگاهي فراتر از دوران PC دارد و به‌دنياي پسا پي‌سي‌ها نگاه مي‌كند؛ جايي كه همه ابزارها كوچك، قابل حمل و كاملا شخصي است. براي جاخوش كردن در چنين فضايي، تغيير ويندوز اجتناب ناپذير است.

شكي نيست كه طراحي ويندوز8 تحت تاثير طراحي ويندوز فون است (رابط كاربري مترو اينجا متولد شده است). نكته جالب آنجاست به‌جاي آن‌كه اين سيستم‌عامل گسترش يابد تا در دستگاه‌هاي تبلت قرار بگيرد، مايكروسافت در تلاش است تمام سيستم‌عامل دسكتاپ را به دستگاه‌هاي موبايل وارد كند و از طرف ديگر، هواي كاربران رايانه‌هاي شخصي را هم داشته باشد. به‌وجود آوردن و انجام صحيح اين تعادل، كار بسيار دشواري است.

با مرور نسخه منتشر شده ويندوز8 مي‌توان به اين نتيجه رسيد مايكروسافت با وجود تمام تلاش‌هايي كه به كار بسته است، هنوز موفق نشده سيستم كيبورد و ماوس را با سيستم لمسي همخوان كند و اين هراس وجود دارد كه ويندوز8 ممكن است به سيستمي تبديل شود كه نه مي‌توان بدرستي با ماوس و كيبورد كار كرد و نه مي‌توان در صفحه‌هاي لمسي از آن استفاده كرد.

سوالي كه مايكروسافت هنوز پاسخي براي آن ندارد، اين است كه آيا رابط مترو روي دسكتاپ‌هايي كه لمسي نيستند، بدرستي كار خواهد كرد؟ چرا بايد از رابط كاربري مجهز به سيستم لمسي بهره برد، در حالي كه بيشتر رايانه‌هاي روميزي قابليت لمسي ندارند؟

 

رويه اپل در توليد OS X 10.8

در حالي كه مايكروسافت سخت در تلاش است تا سيستم دسكتاپ خود را به يك زمينه براي موبايل تبديل كند، اپل قابليت‌هاي اصلي زمينه موبايل خود را وارد سيستم دسكتاپ كرده است.

 

نسخه 8/10 مك از پركاري اپل در iOSاي كردن OS X خبر مي‌دهد. قابليت‌هاي محبوب iOS از جمله iMessage، Notifications، Reminders و Game Center به OS X منتقل شده‌اند، اما نه با اين ايده كه OS X يك زمينه موبايل قابل استفاده در صنعت موبايل باشد، بلكه قابليت‌هاي سرويس‌هاي دستگاه‌هاي قابل حمل اپل را افزايش مي‌دهد.

اين رويه‌ جالبي است و از يك شكاف ميان بستر iOS و ويندوز فون خبر مي‌دهد. iOS در زمان عرضه، قابليت‌هاي فوق‌العاده‌اي داشت كه مي‌توانست در يك رايانه روميزي نيز استفاده شود. در حقيقت، كارهايي كه اپل در iOS طي اين 5 سال كرده، بسيار بيشتر از قابليت‌هايي است كه OS X به‌وجود آورده است. تغييرات عمده OS X مديون iOS بوده است.

اپل كه از iOS به‌عنوان زمينه تست و توليد ايده و فناوري استفاده مي‌كند، حالا در موقعيتي است كه مي‌تواند اين فناوري‌ها را به دسكتاپ بياورد. سال 2011، تعداد دستگاه‌هاي فروخته شده iOS اپل، از فروش تمام دوران سيستم‌هاي مك طي 28 سال گذشته بيشتر بود. بنابراين منطقي است كه iOS راهي براي معرفي قابليت‌هاي جديد به مشتريان باشد و بعد كه اين فناوري‌ها وارد زندگي روزمره مردم شد، آن موقع نيز وارد سيستم دسكتاپ بشود. همانند ويندوز، OS X كه مدتي است تغيير چنداني نكرده است. مردم قابليت‌هاي جديد مي‌خواهند، نه فقط بازسازي مجدد رابط كاربري. ايجاد اين قابليت‌ها در دسكتاپ‌هاي اپل، باعث مي‌شود قابليت‌هايي كه كاربران iOS استفاده كرده‌اند و به‌دنبال بهره‌مندي بيشتر از آن هستند، در دسكتاپ‌ها نيز به‌وجود بيايد.

تفاوت جالب ديگري كه ميان اپل و مايكروسافت وجود دارد، اين است كه چطور 2 شركت با پديده دسكتاپ‌هاي لمسي روبه‌رو شدند. مايكروسافت مي‌خواهد كاربران با تمام صفحه در تعامل باشند ولي اپل تنها روي ترك‌پدهايي تمركز كرده است كه مي‌توانند اشكال مختلف حركتي دست را تشخيص بدهند، ولي آنها را با چيز ديگري جايگزين نكرده است.

به‌طور خلاصه مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه اپل بر خلاف مايكروسافت، فعلا تمايلي ندارد تا دسكتاپ‌هاي خود را با دستگاه‌هاي iOS ادغام كند؛ زيرا حركت اپل تنها در يكي كردن قابليت‌هاي 2 سيستم است. اپل همچنين به منظور ساده‌سازي هميشگي خود، نشان Mac را از سيستم‌عامل خود حذف كرد و نسخه بعدي‌اش تنها با عنوان OS X عرضه خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1390
نویسنده : بهروز


پرش در بين چند tab باز

2 جستجوگر فايرفاكس و كروم براي راحتي كار كاربرانشان راه‌هاي كوتاهي براي رفتن از يك tab بهtab ديگر طراحي كرده‌اند. بايد اضافه كرد اين پرش‌ها براي آن دسته از كاربراني مناسب است كه علاقه‌اي ندارند تمام سايت‌هايي را كه بازديد كرده‌اند، باز نگه دارند.

 

كروم

فعال كردن تب: يكي از قابليت‌هاي اين جستجوگر، امكان ذخيره تمام صفحاتي است كه شما به آنها رفته‌ايد. براي فعال كردن اين قابليت شما بايد /chrome:‌/‌‌/‌flages‌‌ را در قسمت بالاي اين جستجوگر تايپ كنيد. با اين كار شما تمام هماهنگي‌هاي مورد نيازتان را بين تب‌هاي مختلف انجام مي‌دهيد.

ميخكوب كردن تب‌ها: يكي از بزرگ‌ترين خطرات باز نگه‌داشتن تب‌هاي مختلف، به اشتباه بستن يكي از آنهاست. براي اين‌كه مانع اين اتفاق شويد، روي صفحه موردنظرتان راست‌كليك كنيد، سپس گزينه pin tab را انتخاب كنيد. با انجام اين كار در حقيقت مانع بسته شدن اتفاقي اين صفحه خواهيد شد.

استفاده از راه‌هاي كوتاه: براي پرش از يك تب به تب ديگر، راه‌هاي ميانبر بسياري وجود دارد. اولين راهكار با دكمه‌هايControl+Tab براي جابه‌جا شدن و رفتن به تبي در قسمت راست است و Control+Alt+Tab براي رفتن به تبي كه در قسمت چپ قرار دارد. علاوه بر اينها براي دوباره باز كردن تبي كه قبلا بسته شده از راه كوتاه Control+Shift+Tمي‌توانيد استفاده كنيد. با انجام اين كار ديگر نيازي نيست كل قسمت History را بگرديد تا صفحه‌اي را كه به اشتباه بسته‌ايد، پيدا كنيد.

علامت‌گذاري تمام tabها: چنانچه شما نياز داريد كه طي روز دائما در بين تمام صفحه‌ها جستجو كنيد و در عين حال هيچ‌يك از اطلاعات جستجو‌‌‌شده را از دست ندهيد، مي‌توانيد فايلي از تمام صفحه‌هاي بازديدشده‌تان به روش Bookmark»Bookmark All Tabs تهيه كنيد. در اين مجموعه تمام جاهايي كه شما مي‌رويد، در اين فايل ذخيره شده و شما مي‌توانيد در مرحله بعد هر كدام را كه خواستيد، به دلخواه استفاده كنيد.

 

فايرفاكس

دسته كردنtabها: تفاوت زياد فايرفاكس با ديگر جستجوگر‌ها در همراه داشتن ابزار اختصاصي براي كار با تب‌هاي مختلف است. براي همين منظور چنانچه تعداد تب‌‌هايي كه با آنها كار مي‌كنيد زياد شد، مي‌توانيد روي مثلث كوچكي كه در قسمت بالاي صفحه قرار دارد، كليك كنيد، سپس گزينه Tab Group را انتخاب كنيد. با انجام اين كار شما مي‌توانيد تمام اين صفحات را به گروه‌هاي كوچك‌تر دسته‌بندي كرده تا بعدا به هر شكلي كه دوست داشتيد، از آنها استفاده كنيد.

ميخ‌كاري كردن تب‌ها: دقيقا مانند نرم‌افزار كروم، فايرفاكس نيز داراي قابليت ميخ‌كاري كردن صفحات است. روي هريك از تب‌‌هايي كه مي‌خواهيد راست‌كليك كنيد و قسمت Pin as App Tab را انتخاب كنيد. با انجام تمام اين كارها تب موردنظر كوچك‌تر از ديگر پنجره‌ها شده و همين كار مانع از آن مي‌شود كه شما به اشتباه آن را ببنديد.

كنترل نحوه استفاده فايرفاكس از تب‌ها: اين‌كه فايرفاكس به چه شكلي با تب‌هاي مختلف رفتار كند، گزينه‌اي است كه شما مي‌توانيد به عنوان كاربر روي آن تسلط داشته باشيد. براي انجام اين تنظيم‌ها روي گزينه Tool در قسمت بالاي صفحه كليك كنيد، در مرحله بعد در قسمت Optionمي‌توانيد تمام كارهايي را كه دوست داريد اين اپليكيشن انجام دهد، براي آن تعريف كنيد. البته مي‌توانيد كارهايي را هم كه فايرفاكس با تب‌‌هاي مختلف انجام مي‌دهد تغيير دهيد.

علامت‌گذاري تمام تب‌ها: اين مرحله از كار دقيقا مانند كروم عمل مي‌كند، يعني عينا مي‌توانيد صفحه‌هاي مورد نظرتان را علامت‌گذاري و آنها را در فايلي ذخيره كنيد. در صورت نياز به بازبيني هريك از اين صفحه‌ها مي‌توانيد به اين فايل مراجعه كرده و آدرس موردنظرتان را پيدا كنيد.

 

بستن خودكار تب‌ها

اگر شما از آن دسته كاربراني هستيد كه بي‌دليل صفحه‌هاي مختلف را در پنجره‌هاي متفاوت باز نگه‌ مي‌دارند، به شما پيشنهاد مي‌كنيم از اين طريق تمام صفحاتي را كه ديگر به آنها نيازي نداريد، به اين طريق ببنديد. در حقيقت با بستن اين تب‌‌ها، فضاي رايانه يا گوشي تلفن همراهتان بي‌دليل اشغال نخواهد شد و شما به آساني مي‌توانيد با سرعت بالا به انجام كارهايتان بپردازيد.

 

كروم

در اين روش و با كمك Tab Wrangler شما مي‌توانيد پس از طي مدت زمان موردنظرتان به صورت خودكار تب‌هاي بلااستفاده را ببنديد. علاوه بر اين، با كمك اين روش مي‌توانيد صفحاتي خاص را براي هميشه ذخيره كرده و در صورت نياز به آنها مراجعه كنيد. به بيان ديگر اين سايت‌ها مادامي كه شما بخواهيد، در مقابل شما باز خواهند ماند.

 

فايرفاكس

نام اين قابليت در فايرفاكس AutoClose Tabs است. تنها تفاوت عمده آن با نرم‌افزار كروم در ذخيره تب موردنظر قبل از بستن آن است. البته بايد اضافه كنيم چنانچه تبي خاص را هنوز نخوانده‌ايد، اين گزينه مانع بسته شدن خودكار آن صفحه براي شما مي‌شود. اين قابليت بيشتر براي مواردي كاربرد دارد كه به فهرستي از سايت‌هاي متفاوت برمي‌خوريد و قصد داريد همه آنها را ببينيد. بنابراين تا زماني كه اين لينك‌ها را نخوانده باشيد، تمام آن سايت‌ها براي شما باز خواهد ماند.

 

ارسال تب‌‌ها به گجتي ديگر

شايد بخواهيد تب موردنظرتان را از گجتي به گجت ديگر ارسال كنيد، مثلا در حال خواندن مطلبي روي لپ‌تاپتان هستيد، ولي مي‌خواهيد ادامه مطلب موردنظر را روي موبايل‌تان بخوانيد. براي انجام اين كارها مي‌توانيد از روش‌هاي زير كمك بگيريد:

 

كروم

براي انجام اين كار بايد از 2 نرم‌افزار Chrome to phone يا Site to phone استفاده كنيد؛ اولين اپليكيشن براي ارسال تب‌هاي مختلف به گجت‌هايي كه سيستم عامل اندرويد دارد، بسيار مناسب است. دومين نرم‌افزار نيز براي انتقال تمام مطالب به موبايل‌هايي چون آيفون و ديگر برند‌ها به كار مي‌آيد.

 

فايرفاكس

نام اين نرم‌افزار‌ها براي جستجوگر فايرفاكس Fox to phone و Site to phone است، ولي بقيه مراحل انجام اين كار عينا مشابه جستجوگر كروم عمل مي‌كند و ديگر نيازي به انجام كارهاي بيشتر نخواهيد داشت.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

آخرین مطالب

/
باتشکرازتمامی دوستانی که بانظرات خوددرنحوه ی بهتراداره شدن وبلاگ مارایاری میدهند