یادبگیریددرست زندگی کنیدتالذت های واقعی راببینید
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

لينک گذاري مطلوب در سايت

اضافه کردن آدرس سايتهاي ديگر در سايتتان علاوه بر اينکه باعث رضايت بينندگان شما مي شود در رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو تاثير زيادي دارد . اما اينکه اينکار را چگونه مي توان انجام داد و بهترين روشها کدام است، نيز مهم هستند. در ادامه چند توصيه در اين ارتباط ذکر شده است

توصيه اول

يکي از بهترين لينکها اين است که از قبل به سايتي که لينک آنرا مي خواهيددر سايتتان قرار دهيداطلاع بدهيد . اين خيلي مهم است که قبلا آأرس سايت آنها را در سايتان قرار داده باشيد . اين مسئله نشان دهنده تصميم جدي شما در قرار دادن لينک آنها در سايت شماست. اگر قبل از قرار دادن لينک سايت آنها ، در اين مورد با آنها وارد گفتگو شويد ، مي تواند باعث شود آنها فکر کنند که شما براي سايت خود تبليغ کرده ايد. براي آنها مشخص کنيد که منظور شما از لينک چيست و به نظر خود را درباره چگونگي قرار دادن لينک به آنها بگوئيد
توصيه دوم
از لينکهائي استفاده کنيد که بينندگان شما را به سايتهاي مرتبط به سايت شما ارجاع دهند. بسياري از سايتها اين کته را در نظر نمي گيرند و لينک سايتهائي را استفاده مي کنند که از نظر محتوا با سايتشان متفاوت است . اگر شما سايتهاي مرتبط به کارتان را ليست کنيد، در حقيقت به کاربران خود اطلاعاتي را در زمينه مورد علاقه آنها منتقل کرده ايد. بعنوان مثال اگر سايت شما در زمينه توريسم اسن بيشتر از لينک سايتهائي استفاده کنيد که اطلاعاتي را درباره شهرها و مناطق مختلف آن به بينندگان شما اطلاعات مي دهند. يا اينکه ليست رستورانها و مناطق تفريحي را در سايتتان قرار دهيد. اگر فروشنده عطر هستيد، سعي کنيد از لينکهاي مرتبط با عطر استفاده کنيد. مثلا سايتهائي را ليست کنيد که درباره عطرهاي محتلف اطلاعاتي را ارائه مي کنند
توصيه سوم
ليست لينکهاي خود را جائي قرار دهيد که بازديدکنندگان شما بتوانند در زماني معقول و مناسب اين ليست را پيدا کند. به نظر عجيب است که سايتي به شما بگويد که لينک شما را در سايتش قرار داده و از شما بخواهد شما هم لينک آنها را در سايتتان قرار دهيد، اما زمانيکه به سايت آنها مراجعه مي کنيد نتوانيد لينک سايت خود را ببينيد
توصيه چهارم
در صفحه لينکها حداکثر 50 لينک قرار دهيد. اگر سايت شما داراي بيش از 50 لينک در هر صفحه باشد موتورهاي جستجو (بعنوان مثال گوگل) به سايت شما براي لينکهاي آن امتيازي نمي دهند و اينگونه صفحات را در نظر نمي گيرند. اگر ميخواهيد تعداد زيادي لينک در سايتان داشته باشيد آنها را در صفحه هاي گوناگون با عناوين مناسب قرار دهيد. دسته بندي کردن لينکها به بازديدکنندگان سايت شما کمک مي کند که آدرسهاي ليست شده را بهتر پيدا کنند
توصيه پنجم
توجه داشته باشد که بخش لينکهاي سايت شما يک منبع مناسب براي ارائه اطلاعات به بازديدکنندگان سايت شما است . بنابراين اگر سايت شما در زمينه توريسم است نيازي نيست که به تقاضاي سايت ديگري که از شما تقاضاي قرار دادن لينک در سايتتان کرده و در زمينه اي غير مرتبط با کار شما ست، جواب مثبت بدهيد. بايد بدانيد که در صورتيکه که ار بخش لينکهاي خود از سايتهاي مهم در زمينه کار خود استفاده کنيد، سايت موفق تري خواهد داشت

 

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

همه چيز در باره ي ميل در ياهو(قسمت اول)

                                    

 

سيستم پست الكترونيكي اينترنت از مهمترين سرويسهاي اينترنت است روزانه پيام هاي زيادي از يك بخش به بخش ديگر فرستاده ميشود كه بسياري از آنها يادداشتهاي شخصي است .حال ذكر اين نكته ضروري است كه چه سيستمي پست الكترونيك را هدايت مي كند.تحويل نامه توسط سيستمي به نام Simple Mail Transfer Protocol- SMTP صورت ميپذيرد که بخشي از خانواده TCP/IP است .
پس
SMTP قرارداد يا نحوه تحويل نامه از يك بخش اينترنت به بخش ديگر آن است.

WEB BASE E_MAIL یک ACCOUNT اينترنتی است و به ما اين امكان را مي دهد كه در صورت اتصال به شبكه اينترنت صندوق پستي خود را در يك سايت اينترنتي بگيريم. همچنين با هر ISP از هر نقطه جهان مي توان E- mail Box خود را چك كرد . از اين گذشته اكثر اين E- mail Account ها مجازي هستند .

روش گرفتن يك
E- mail Box از سايت Yahoo:
1- رجوع به سايت اصلي www.yahoo.com
2- انتخاب گزينه
Check Mail
3- كليك روي گزينه
Sign Up Now

٭ تذكر :  www.farsiedu.com


اگر قبلا
Mail- Box گرفته باشيم :
با دادن
User ID و Password ، وارد Box خود مي شويم . حال اگر بخواهیم يك Mail Box جديد ايجاد كنيم ،گزينه Sign Up را Click مي كنيم كه در نتيجه فرمی با گزینه های زير ظاهر مي شود:

Yahoo ID : ( ممکن است حرف يا عدد يا ترکيبي از هر دو باشد )

Password : ( بايد حداقل 6 کاراکتر باشد. در ضمن به هنگام وارد کردن بايد به وضعیت کليد Capslock توجه داشته باشيم. )

Re-type Password : (تكرار کلمه عبور )

Security Question: (انتخاب یک سئوال شخصی . این گزینه برای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که کاربر کلمه ی عبور خود را فراموش کرده باشد . )

Your Answer: ( پاسخ سئوال بالا )
Birthday : (روز و ماه تولد خود را انتخاب مي كنيم )

Current Email Address:( آدرس ایمیل جاری ، اين قسمت خالي گذاشته شود )

Zip Code ( كدپستي ايالتهاي مختلف آمريكا) :
Gender : (جنسيت )
Occupation : ( شغل يا حرفه )
Industry : ( صنعتي که به آن اشتغال داريم )
TITLE: (عنوان شغلي )
Tell Us About Your Interest : مواردي كه مورد علاقه و توجه شما هستند فقط كافي است كه اين گزينه را فعال سازيد )
Entertainment ،Personal Finance ،Health ،Music ،...
Enter the Word as it is shown in the below:
این گزینه برای سنجش سلامت بینایی کاربر استفاده می شود .

(براي ديدن نمونه فرم
Sign up در Yahoo به آدرس زير مراجعه كنيد )

http://edit.yahoo.com/config/eval_register?
.intl=us&new=1&.done=&.src=ym&.
partner=&.p=&promo=&.last

با كليك روي
Submit فرم تحليل شده و به ما باز مي گردد . ممكن است بعد از تحليل فرم پيغام خطايي دريافت کنيم. اين پيغام ممکن است به علت نقصي در پر کردن فرم باشد. پس از تحلیل نهایی فرم عبارت Continue to Yahoo Mail را Click كرده ، سپس به صفحه Mail Box خود رهنمون مي شويم كه در جايي از آن گزينه Inbox 1 را داريم . این ایمیل در واقع یک پیام خوش آمد گویی از طرف سایت Yahoo می باشد . حال هرگاه Mail جديدي براي ما برسد ،‌ تعداد آن در همين قسمت نشان داده مي شود و با كليك روي آن مي توانيم به لیست نامه هاي الكترونيكي خود رهنمون شويم . www.farsiedu.com

برای مشاهده ی نامه ی جدید ، بر روی
Subject نامه Click می كنيم .

 

 

 

همه چيز در باره ي ميل در ياهو(قسمت دوم)

 قسمت اول

روش ارسال نامه

بعد از رفتن به Mail Box خود گزينه Compose را از Frame سمت چپ صفحه انتخاب مي كنيمwww.farsiedu.com

در قسمت
To ، آدرس كامل E- mail شخص گيرنده نوشته مي شود :


موضوع نامه را در قسمت
Subject تایپ می کنیم .
گزینه های
CC و BCC برای ارسال رونوشتی از نامه ، برای شخص یا اشخاص دیگر است .
CC : مخفف Carbon Copy است . رونوشتي از نامه براي كساني كه آدرس آنها در اينجا تايپ شده است ارسال مي کند . در این حالت اولین شخص دریافت کننده نامه متوجه می گردد که این ایمیل برای چه اشخاص دیگری نیز ارسال شده است .
BCC : رونوشتي از نامه براي كساني كه آدرس آنها در اينجا تايپ مي شود ارسال مي کند . به طوري كه شخص اول نمي فهمد كه اين نامه براي چه اشخاص ديگري ارسال شده است .
Save a copy of outgoing Message : يك كپي از نامه در Mail Box ذخيره مي كند .
در قسمت
Body نامه متن خود را تايپ مي كنيم .
بعد از ارسال پيغامي ظاهر مي شود :
(آدرس گیرنده ی نامه )
Your Mail (Subject) has been send to

 

پارامترهاي تكميلي در E- mail


اولين گزينه
Forward

در صورتیکه تمایل به ارسال یکی از ایمیل های دریافتی برای شخص یا اشخاص دیگری داشته باشیم از گزینه ی
Forward استفاده می کنیم .
براي
Forward كردن به روش زير عمل مي كنيم .

- بازكردن نامه مورد نظر
- انتخاب گزينه
Forward
در اين صورت
Compose به طور اتوماتيك فعال مي شود و مي توانيم آدرس شخص سوم را در قسمت To وارد كنيم . Subject نامه هايي كه عبارت FWD در ابتداي آنها است يك Email ،Forward شده است كه البته Subject قابل ويرايش است .

Reply

در صورتي كه تمایل داشته باشیم به يك
Email پاسخ دهیم ، يكي از راحت ترين راههاي موجود Reply كردن ایمیل است ، روش كار به صورت زير است :www.farsiedu.com

- انتخاب نامه و خواندن آن
- انتخاب گزينه
Reply
در اين صورت
Compose به صورت اتوماتيك فعال شده و آدرس شخص فرستنده نامه قبلي به عنوان آدرس شخص گيرنده جديد فرض خواهد شد . عبارت Re قبل از Subject نامه قرار مي گيرد و متن نامه شخص قبل در قسمت Body ديده مي شود و بنابراين امكان ارسال جواب نامه همراه با متن نامه قبلي شخص فرستنده وجود دارد .

٭ تذكر :

تا قبل از پرشدن 70 % از گنجایش
Mail Box در Yahoo يك پيام هشدار ( Warning )ظاهر مي شود .

طريقه حذف نامه ها :
www.farsiedu.com

جهت جلوگيري از پرشدن
Mail Box بايد Email هاي ناخواسته يا برخي از Email هاي قبلي كه خوانده شده و نيازي به آنها نداريم را حذف كنيم .

روش اول حذف يك
Email :

1- انتخاب
Check Mail
2- مشاهده
E mail مورد نظر
3- انتخاب گزينه
Delete

روش دوم :

بعد از رفتن به صفحه ی
Check mail ، Check Box موجود در کنار نامه ی مورد نظر را فعال کرده و سپس گزینه ی Delete را Click كنيم . با حذف يك Email اين Email به محلي به نام Trash منتقل خواهد شد تا در صورت لزوم بازيافت شود .

طریقه ضميمه كردن يك فايل ِ
Attachment

1- انتخاب گزينه
add / delete attachment و باز شدن فرم انتخاب فايل
2- انتخاب گزينه
Brows و پيدا كردن فايل مورد نظر
3- انتخاب گزينه
Attach
4- انتخاب گزينه
Done
 

 

همه چيز در باره ي ميل در ياهو(قسمت سوم)

 قسمت اول

قسمت دوم

پوشه ها (Folders   ) :

شما می توانید نامه هایی با موضوعات مختلف را در پوشه های متعدد نگهداری نمایید . برای ایجاد یک پوشه به سه روش می توان عمل کرد :

- روش اول
www.farsiedu.com

انتخاب گزینه ی
Foldersاز فریم سمت چپ Mailbox . در این حالت صفحه ای برای دریافت نام Folder جدید باز می شود . با درج نام و انتخاب کلید Add Folder ، Folder جدید به لیست Folder های موجود اضافه خواهد شد . ( در این صفحه لیست Folder های استاندارد صفحه ی Inbox نمایش داده شده است )

- روش دوم

انتخاب گزینه ی
Add که در مقابل گزینه ی Folders قرار دارد . با انتخاب اين گزینه پنجره ای باز می شود که نام Folder جدید را دریافت می کند . پس از فشردن کلید Ok ، Folder جدید در لیست Folder های موجود اضافه خواهد شد .

- روش سوم

انتخاب منوی کشویی
Move To Folder که در سمت راست صفحه ی Inbox تعبیه شده است و سپس انتخاب گزینه ی new Folder از منوی جاری و کلیلک بر روی گزینه ی Ok .
برای انتقال ایمیل به
Folder مورد نظر Check Box کنار ایمیل را فعال کرده ، از منوی کشویی سمت راست نام Folder را انتخاب و با فشردن کلید Ok میل جاری را به پوشه ی مربوطه انتقال می دهیم .
چنانچه بخواهیم يك
folder را نمايان يا پنهان كنيم از لیست Folder های موجود گزینه ی Hide یا Show مقابل My Folders را کلیک می کنیم . در حالت عادی که Folder ها آشکار می باشند گزینه ی Hide فعال است . با یک بار کلیک روی این گزینه بطور اتوماتیک تبدیل به Show خواهد شد . این در حالی است که با این عمل Folder ها مخفی شده اند .

ايجاد دفترچه
Address Book:

براي ساختن
Address Book بعد از اينكه وارد Mail Box خود شديد روي منوی Addresses كليك كنيد ، سپس روي دكمه Add contact كليك كنيد صفحه جديدي جهت وارد كردن اطلاعات مربوط به فرد مورد نظر باز ميشود.www.farsiedu.com
اطلاعات را وارد كنيد حال با مراجعه به صفحه اول كتابچه آدرس خواهيد ديد كه آدرس شخص مورد نظر اضافه شده كه با كليك روي نام آن ميتوانيد به اطلاعات وارد شده دسترسي پيدا كنيد.
جهت تغيير هر یک از اطلاعات مربوط به اشخاص درج شده در دفترچه ی آدرس روی نام شخص مورد نظر کلیک کرده ، پنجره ای باز می شود که در آن امکان حذف و یا ویرایش اطلاعات وجود دارد .
اگر برای شخصی میلی ارسال کرده اید که آدرس پست الکترونیکی او در دفترچه ی آدرس شما موجود نمی باشد ، پس از ارسال ایمیل و دریافت پیامی مبنی بر ارسال ایمیل برای نامبرده ، با درج علامت تیک در مقابل آدرس ایمیل از شما می خواهد که در صورت تمایل آدرس جدید را به دفترچه ی آدرس خود اضافه نمایید که با فشردن کلید
Add To Address Book می توان این کار را انجام داد .

پوشه هاي ثابت :

پوشه هاي
Trash , Draft, Sent, In box, Bulkmail غير قابل تغيير و حذف كردن مي باشند ولي پوشه هايي را كه خودتان درست مي كنيد ميتوانيد حذف كنيد يا نام آنها را تغيير دهيد .
براي تغيير نام يك پوشه در فريم دست چپ
Check mail روي Folder كليك نمائيد.www.farsiedu.com
سپس در صفحه اي كه ظاهر ميشود لیستی از تمامی
Folder های موجود اعم از آنچه که ما ساخته ایم و یا Folder های استاندارد Yahoo نمایش داده می شود . از ليست پوشه ها ، پوشه هایی را که توسط خود ما ایجاد شده اند را می توانیم تغییر نام داده و یا حذف کنیم ، ولی پوشه های استاندارد تنها شامل امکان تغییر مشخصات و یا خالی کردن پوشه می باشند . اگر بخواهيم از نامه اي كه ارسال ميشود يك نسخه بايگاني داشته باشيم كافي است هنگام ارسال نام جلوي گزينه Save copy to sent folder تيك بزنيم.

 

همه چيز در باره ي ميل در ياهو(قسمت چهارم)

 قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم


Save Draft محلي براي ذخيره موقت نامه ها :

هميشه قبل از اتمام تايپ نامه آن را در پوشه
Draft ذخيره كنيد تا در صورت قطع ارتباط يك نسخه از مطالب داشته باشيد.

* نکته : www.farsiedu.com


Spam : بايد توجه داشت که ارسال ايميل به تعداد زياد و به منظور بازاريابي بدون اينکه طرف شخصا خود اقدام به دريافت ايميل کرده باشد جرم محسوب ميشود و يکي از التزامات ارسال ايميل به قصد بازاريابي دادن اجازه به مشترک جهت حذف آدرس ايميلش از ليست ميباشد.در مجموع اينکه بايد مواظب آدرس ايميلتان باشيد . .


معرفي چندين
website در ارتباط با گرفتن email مجاني(free)

 

www.hotmail.com

 

www.www.com

 

www.email.com

 

www.noavar.com

عوض كردن مشخصات Account

براي اين منظور ابتدا وارد صندوق پستي خود مي شويم ، سپس از Frame سمت چپ ، منوی Mail گزينه Options و یا از منوی سمت راست گزینه ی Mail Options را انتخاب می کنیم . براي عوض كردن مشخصات Account

|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

قابل توجه اونایی که هک شدن         

 

 اگر هک شدیم چه کنیم؟

 

اگر روزی پیش آید که کسی شما را هک کند و پسوورد شما را عوض کند آن گاه چه می کنید. زانوی غم بغل می گیرید و بی خیال آن UserName و پسوورد می شوید. به جای این کار بهتر است ترفند امروز ما را بخوانید تا دیگر نشانی از غم در شما دیده نشود.

 

به محض آن که متوجه شدید که هک شده اید به سایت سرویس دهنده خود مراجعه کنید. در این سایت وارد قسمت Forget password شوید. بعد وارد شدن به این قسمت ابتدا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. سپس از شما چند سوال پرسیده می شود که جواب آن ها را خودتان از قبل تعیین کرده اید.لابد تعجب می کنید. بله جواب را خودتان تعیین کرده اید. روزی که در این سایت در حال ثبت نام بودید را به یاد آورید. در آن هنگام برای ثبت نام از شما اطلاعاتی مانند روز تولد ، نام بهترین دوست یا مدرسه یا سرگرمی و ... خواسته می شد که خودتان جواب آن را می دادید.البته سوال این قسمت آخر را خودتان تعیین می کنید. بعد وارد کردن جواب سوالات به طور صحیح پسوورد جدید به آدرس ایمیل شما ارسال می شود . بعد از بدست آوردن پسوورد وارد سایت سرویس دهنده شوید و پسوورد را مجددا تغییر دهید تا دیگر از هویت شما سو استفاده نشود.

 

در ضمن به یاد داشته باشید که هنگامی که در یک سایت ثبت نام می کنید به سوالات امنیتی پاسخ کامل دهید تا در چنین روزی به شما کمک کند.

 

همچنین از این به بعد مراقب اطلاعات خود باشید تا دیگر از دستشان ندهید.


|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

یک ترفنددسته اول

تا بحال براتون پیش اومده که به سایتی برین و بگین این مال چه زمانیه  . مرورگر خود را باز کنید سپس از منوی بالا

Tools>>>internet option>>> addresbar
در منوی موجود این عبارت را تایپ

 

کنید(javascript;alert (document,last modified توجه کنید که حرف m به صورت بزرگ

 نوشته شود بعد از تایپ Enter را فشار دهید در مرورگر شما آخرین تاریخ روز و ساعت اصلاح سایت را براتون نشون میده .

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

اينم يه نکته جالب که خيلی ها بهش توجه نميکنن

اگر يک زمانی در اثر بی توجهی کسی ID شما رو هک کرد و PassWord شما رو عوض کرد ، ميدونيد بايد چی کار کنيد!

-شما ميتوانيد در همچين مواقعي از امکان Forgot Password استفاده کنيد!

-اين نکته يادتون باشه که به هنگام Sign Up ، ياهو سوالاتي در زمينه تاريخ تولد ،کد پستی، کشور ،سوال کوتاه و جواب کوتاه و يک آدرس ميل برای مواقع اضطراری از شما سوال ميکنه! اينا خيلی مهم هستند. اين موارد رو هميشه بخاطر داشته باشيد که اگر کسی شما رو هک کرد بتونيد از اين طريق پسوردتون رو پس بگيريد و عوض کنيد

 

-حالا برای اين کار در صفحه Email Login روی گزينه Password Lookup کليک کنيد در اين صفحه همان اطلاعات کليدی که در قسمت بالا گفته شد رو بايد وارد کنيد، اگر اين اطلاعات را بخاطر داريد که جای اميد باقی است در غير اينصورت از ادامه اين کار صرفنظر کنيد.خوب حالا بعد از وارد کردن اين اطلاعات ياهو درست بودن آنها را چک ميکنه و در صورت درست بودن آنها شما به مرحله بعدی هدايت ميشويد

-در اين مرحله که بمنظور ايجاد امنيت بيشتر ايجاد شده است ، ياهو از شما يک سوال کوتاه ميپرسد و شما بايد به آن پاسخ صحيح بدهيد ، البته دقت کنيد که اين پرسش و پاسخ را خودتان بهنگام Sign Up تعيين کرده ايد و بايد آنرا به خاطر داشته باشيد. بعد از وارد کردن پاسخ کوتاه در صورت درست بودن آن شما قادريد به دو صورت موجود پسورد خود را تغيير داده و تصاحب کنيد

 

توجه:

- Display New Password که بشما رمز عبور جديدتان را نشان ميدهد و  Email New Password که رمز عبور جديد شما را به آدرس ميلی که به هنگام Sign Up داده ايد ميل ميکند. (Alternate Email).

 

××××براي حذف کردن آي‌دي خودتون از ليست ياهومسنجر بقيه ميتونيد از اين فرم استفاده کنيد.

 

YOUR YAHOO ID

 

           

 

YOUR FRIEND ID

 

           

 

YOUR MASSEGE

 

 

           


|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

 ههك و آنتيك به زبان ساده

             

 

شناخت  اصطلاحات هک و اسب تروا  

 

 

 

***ISP***

 

((INTERNT SERVISE PROVIDER))

به معني تامين كننده خدمات اينترنت است . اداره يا شركتي كه خدمات اتصال به اينترنت را براي اشخاص، ادارات و سازمانهاي ديگر فراهم . ميكند.برخي از اي ـاس ـ پي‌ها شركتهاي بزرگ ملي يا چند مليتي هستند

 

 

***IP***

 

((INTERNT PROTOCOL))

TCP/IP:پروتكلي در

 

كه بر تجزيه پيامهاي داده اي به بسته هاي لازم ، هدايت بسته ها از فرستنده به شبكه و ايستگاه كاري مقصد و تبديل مجدد بسته ها به پيام هاي اوليه در مقصد نضارت دارد.

IP در لا يه INTERNTWORK مدل TCP/IP اجرا مي شود _ معادل لايهNETWORK در مدل مرجع ISO/OSI

 

 

***نشانيIP***

 

INTERNT PROTOCOL ADDRESS

يك عدد دو دويي 32بيتي (4بايتي) که ميزبان (کامپيوتر) متصل به اينترنت براي مفاصد ارتباطي

از طريق انتقال بسته ها (PACKETS)به ساير ميزبانهاي اينترنت مي شناسند.هر نشاني IPبا فرمت قسمتي متشکل از مقادير دسيمال4بايتي که با نقطه از يکديگر جدا مي شوند نشان داده مي شود:به عنوان مثال .127.00.1 1يا 2 يا3بايت نخست براي شناسايي شبکه اي هستند که ميزبان به آن متصل است :مابقي بيتها براي شناسايِي خود ميزبان است .32 بيت با هر4بايت با هم ميتوانند تقريبآ 2به توان 32.تقريبآ 4 ميليارد ميزبان را شناسايي کنند.(تعداد کمي از اين مجموعه به کار برده نم

يشوند).

INTERNT PROTOCOL NUMBER نيز ناميده ميشوند.

 

 

 

 

 

***POCKET***

 

واحد ي از اطلاعات که در يک شبکه به صورت واحد از يک وسيله به يک وسيله ديگر انتقال ميابد

در شبکه هاي PACKET_SWITCHING به واحدي از انتقالات گفته ميشود که حداکثر اندازه ثابت را دارد .و ازارقام باينري تشکيل مي شود که هم نمايان گر داده ها هستند و هم سرايندي که حاوي يک شماره شناسايي .نشاني مبدا و مقصد و گاهي اوقات داده هاي کنترل خطا.

 

 

***PING***

 

سرنام POCKET INTERNT GROPER.پروتکلي براي ازمايش اينکه يک کامپيوتر خاص به اينترنت متصل است يا خير.براي اين کار بسته اي براي دريافت به نشاني IP آن ارسال مي شود.

نام اين روش از روشي که در زير در يايي ها بکار برده مي شده است گرفته شده است.در روش مذکوريک سيگنال صوتي .به نام "PING"انشار مي يابد واز بازتاب ان اشيا پيرامون زير دريايي شناسايي مي شوند.

 

 

***PING OF DEATH***

 

نوعي خرابکاري در اينترنت که بسته اي از طريق پروتکل PING به يک کامپيوتر راه دور ارسال ميشود که اساسا بزرگتر از 64 بايت معمول است.اندازه بسته سبب مي شود که کامپيوتر متوقف شود (HANG)يا مجددا راه اندازي شود (BOOT).

 

 

***PING PACKET***

 

يک پيام "ARE YOU THERE" که به وسيله ي يک برنامه PACKET INTERNT GROPER ارسال مي شود.اين بسته از يک گره به نشاني IP کامپيوتري ارسال مي شود که گره قادر به ارسال ويا در يافت اطلاعات هست يا خير.با بسياري از برنامه هاي خدماتي رايگان و عمومي اين کاررا مي توان ازطريق اينترنت براي کامپيوتر هاي شخصي DOWNLOA نمود.

 

 

***IP ADDREESS***

 

چون تقريبآ تمامي روشهاي هک با IP ADDRESS سر و کار دارند شما بايد بتوانيد IP سايت ها يا افراد مورد نظرتان را پيدا کنيد.

براي پيدا کردن IP وب سايت ها بايد اول وارد محيط DOS شده و سپس دستور PING را نوشته و روبروي ان ادرس وب سايت مورد نظر خود را بنويسيد . بعد از اينتر کردن شماره IP مورد نظر را يادداشت کنيد.

براي پيدا کردن شماره IP خودتان مي بايست در محيط داس دستور IPCONFIG را تايپ کنيد و يا براي بهتر انجام شدن کار برنامه MY IP FINDER را تهيه کنيد و اجرا نماييد. براي پيدا کردن IP افراد مورد نظرتان کافيست برنامه BLACK ICE يا هر برنامه IP FINDER ديگري را بر روي کامپيوتر خود نصب کنيد با اين کار اگر هر گونه PACKET از طرف شخص مورد نظر شما ارسال مي شود و يا از سوي شما يک PACKET شمال فايل يا پيغامي براي او فرستاده شود برنامه IP FINDER شماره IP او را به شما مي دهد .

((توجه: براي پيداکردن شماره IP افراد بدون داشتن نرم افزار بخصوص مي بايست بر پرو تکلهاي TCP/IP و IP تسلط

 کافي داشته باشيد و لازم به ذکر است که اين امر نيازمند مطالعه فراوان در مورد اين دو مقوله مي باشد.

 

 

***ICQ***

 

 

ICQ نرم افزاري است که توسط MIRABILIS توليد شده است و هر گاه دوستان ، خانواده و يا کاربران تعيين شده ديگر به صورت ONLINE به اينترنت متصل باشند ، به کاربران اينترنت اطلاع داده و امکان تبادل اطلاعات را به صورت بلادرنگ براي انها فراهم مي سازد . کاربران از طريق

ICQ مي توانند گفتگو کنند ، پست الکترونيکي ارسال کنند ، يا با استفاده از بورد هاي پيام (CHAT ROOM) به تبادل پيام بپردازند و علاوه بر اجراي برنامه هاي متفرقه اي (مثلا بازيها)که چندين نفر قادر به شرکت در آنها مي باشند , URL و فايلها را نيز انتقال دهند .

کاربران مي بايست فهرست کاربران مورد نظر خود را براي بر قراري ار تباط تکميل کنند. تمامي کاربران مي بايست به سرويس دهنده ICQ معرفي شوند و نرم افزار ICQ در کامپيوترشان اجرا شود.

 

 

***HOST***

 

در اينترنت يا شبکه هاي بزرگ ديگر به کامپيوتر سرويس دهنده اي گفته مي شود که به ديگر کامپيوتر هاي شبکه دستيابي دارد و وظيفه اش فراهم کردن خدمات براي کامپيوتر هاي سرويس گيرنده اي است که از نقات دور متصل مي شوند.

مثلا دستيابي به اينترنت يا عمل کردن به عنوان منبع يا اخبار پستي.

 

 

***TROJAN HORSE***

 

TROJAN HORSE يا اسبهاي تروا برنامه هاي مخربي هستند که بصورت يک بازي , برنامه خدماتي يا برنامه هاي کاربردي پنهان مي شوند . وقتي اين برنامه ها اجرا مي شوند, در عين حالي که مفيد به نظر مي رسند , عمل مخربي را در سيستم کامپيوتري انجام مي دهند.

اين فايلها اکثرا اجرايي هستند ولي با يک پسوند دوم معرفي مي شوند.مانند:FILE.EXE.MP3

 

***PORT NUMBER***

 

شماره پورت عددي است که امکان ارسال بسته هاي IP به يک فرايند خاص از يکي از کامپيوتر هاي متصل به اينترنت را فراهم مي کند.

برخي از اين شماره ها که تحت عنوان شماره هاي شناخته شده مطرح هستند, به طور

دايمي اختصاص مي يابند؛ به عنوان مثال , داده هاي پست الکترونيکي تحت SMTP به پورت شماره 25 انتقال مي يابند . فرايند ها مثلا يک جلسه TEL NET , به هنگام آغاز کار يک شماره

پورت زود گذر در يافت مي کنند؛ داده ها ي آن جلسه کاري به ان انتقال مي يابند ؛ و در پايان جلسه نيز شماره پورت کنار گذاشته مي شود.

مجموعا 65535 شماره پورت براي استفاده TCO/IP در دسترس است و همين تعداد نيز براي UPD موجود است.

 

 

   

 

 

 

 تراوا

 

اسب تروا

اسب تراوا ها يکي از ابزار مورد استفاده ي هکر ها براي هک کردن سيستم ها و کامپيوترهاي شخصي است.اسب تراوا ها همگي توسط فايل سرور کار مي کنند يعني اسب تراوا به تنهايي قادر به هيچ کاري نيست.

مثلا اگر شما تمام اطلاعات مورد نياز براي هک کردن يه سيستم را داشته باشيد و برروي آن سيستم هيچ فايل سروري اجرا نشده باشد امکان هک کردن آن سيستم با يک اسب تراوا وجود ندارد.

هدف از بکار گيري اسب تراواها :

اسب تراوا ها امکانات متفاوتي دارند. مثلا يک اسب تراوا ميتواند تمامي پسورد هاي يک سيستم را به دست بياورد و يا اينکه کنترل تمامي نرم افزارهاي سيستم هک شده را در اختيار مهاجم قرار دهد.

در مورد استفاده از اسب تراواها بايد بگويم که هرگز فايل سروري که همراه خود برنامه هست را اجرا نکنيد.

 

راه هاي آلوده شدن يک سيستم توسط اسب تراوا :

 

يکي از راه هاي شيوع اسب تراواها فايل هاي پيوست به Email يا همان(attachment ) ها مي باشند.

همچنين اسب تراوا ها مي توانند از طريق ديسکت ها وCD هاي نامطمئن که بين دوستان رد وبدل ميشوديک سيستم را آلوده کنند. اسب تراواها مي توانند به شکل يک فابل TXT يا Mp3 و يا يک فايل JPG باشند که اگر در سيستمي اجرا شوند در آنجا تغيير نام داده ودر BackGround باقي خواهند ماند ودر هربار بالا آمدن ويندوز به طور پنهاني اجرا مي شوند.

 

 

راه مقابله با اسب تراوا ها:

 

بهترين راه هاي مقاله با اسب تراواها اين ات که حتما بر روي سيستم خود يک AntiVirus قوي نصب و آن را به طور مرتب up To Date کنيد. از يک FireWall استفاده کنيد .فايروال مي تواند جلوي ارتباط اسب تراوا ها را با سيستم شما را بگيرد و مانع از هک شدن شما توسط اسب تراوا ها شود(نا گفته نماند که هم اکنون اسب تراواهايي وجود دارند که مي توانند از فايروال عبور کنند)

راه ديگر براي محافظت سيستم خود در برابر اسب تراواها اين است که هيچ فايل مشکوکي را بدون چک کردن اجرا نکنيد. حتما ايميل ها و فايل هايي که در Chat رد وبدل مي شود را چک کنيد(لازم به ذکر است که درسايت هايي نظير ياهو امکان تشخيص اسب تراواها يا ويروس هايي که حجم آنها بيشتر از 100Kb وجود ندارد)

ازاين رو پيشنهاد مي کنم که حتما آنها را با آنتي ويروس هاي خود چک کنيد .

 

           

 

  چگونه بفهميم ID مورد نظرمون تو كدوم رومه؟؟

 

چهه نگام PM با فرد مورد نظر منوي فايل رو باز كنيد و Go To Chat User...رو انتخاب كنيد.بعد از دادن idمورد نظر و زدن okوارد رومي ميشويد كه فرد مورد نظرتون اونجاست.ميتونيد از طريق منوي پايين رو كه كنار id خودتون از طريق يكidديگه كه طرف ميشناسه وارد بشيد كه طرف نفهمه شما وارد شديد.(درست كردن چند تا id مجازي رو هم ياد دادم) همچنين اگر در حال pmنيستيد ولي id رو داريد ميتونيد از منوهاي ياهو مسنجر toolsyahoo chatjoin user in chatرو انتخاب كنيد. سپس دوست خود را مي توانيد بيابيد .

 

|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

زبان فارسی در اینترنت

 حجم اطلاعاتي که به زبان فارسي در حال ارايه اينترنت است رو به تزايد است و اگر چه در برابر حجم اصلي اينترنت رقم قابل توجهي نيست ولي در هر حال مواقعي پيش مي ايد که کاربر به جست وجو به زبان فارسي احساس نياز پيدا ميکند.

معروف ترين ابزار براي اين کار استفاده از سايت جست و جوگر google.com است.اين سايت در حال حاظر امکان جست و جو براي حدود ?? زبان مختلف را پشتيباني ميکند.براي استفاده از اين قابليت جست و جوگر google .com در صفحه اول ان

 language tools را انتخاب کنيد . در صفحه بعد روي persian کليک کنيد. نکته قابل

 توجه اين است که در محيط جست و جوگر دگمه ها نيز فارسي خواهند شد.در حقيقت

 شما در همان صفحه اول google.com نيز قابليت جست و جوي فارسي را داريد. کافي است تا کلمه مورد نظر خود را به فارسي در قسمت جست و جو وارد کنيد.


در اينجا مناسب است تا با نحوه تايپ کلمات فارسي در ويندوز اشاره شود.استانداردي که در حال حاظر در اينگونه سيستمها حاکم است سيستم unicode مايکروسافت است .اين سيستم که مخفف universal code است و همزمان با ارايه windows 2000 معرفي شد شما را از نصب فونتهاي مختلف بي نياز ميکند.ويندوز هايي که unicode را پشتيباني ميکنند علاوه بر windows 2000 و xp ويندوز ۹۸عربي است که با فارسي ساز پارسا ۹۹فارسي شده است.

در صورتي که کارکتر هاي فارسي در windows 2000 يا xp شما تعريف شده باشند همانند ويندوز پارسا۹۹ شما در پايين صفحه کنار ساعت مربع کوچکي را ميبينيد که داخل ان EN براي انگليسي و يا FA براي فارسي نوشته شده باشد . در صورتي که FA نداشته باشيد به اين معني است که کارکتر ها ي فارسي نصب نشده است که براي نصب ان کافي است که به

control panel
برويد و regional and language option را انتخاب کنيد و زبان فارسي را به مجموعه زبانهاي مورد استفاده کامپيوتر خود اضافه کنيد.

پس به طور خلاصه تا اين مرحله ديديم که سايت google.com در بانک اطلاعاتي جست و جوگر خود صفحات فارسي را که با استاندارد unicode نوشته شده باشند را انديس ميکندو بنابر اين يک کاربر ميتواند (به شرط انکه قابليت تايپ کارکترها با اين استاندارد را داشته باشد)در اين
search engine
به جست و جو بپردازد.اين جست وجوگر قابليت ديگري را نيز دارد و ان تغيير محيط جست و جو(اعم از دگمه ها و کليدها و راهنما و...)از زبان انگليسي به فارسي است.

جست و جوگرهاي ديگري نيز هستند که صفحات فارسي را انديس مي کنند که از ان جمله مي توان به جست و جوگرهاي altavista.com و alltheweb.com و lycos.com اشاره کرد.

در altavista.com کافي است که کلمات کليدي مورد نظر را به فارسي تايپ کنيد و مطمن شويد که در قسمت results in گزينه any language انتخاب شده باشد.

همين مورد عينآ در مورد سايت alltheweb.com صدق ميکند.

جست و جوگر lycos.com از انجايي که توسط alltheweb.com حمايت مي شود نيز اين قابليت را پشتيباني مي کند ولي شيوه نمايش کارکتر هاي فارسي را به طور کامل پوشش نمي دهد.

در اينجا مناسب است تا به يک قابليت مشترک سايت هاي google.com و altavista.com اشاره کنيم و ان قابليت ترجمه از تعدادي از زبان هاي رايج دنيا به انگليسي است که صد البته با توجه به سابقه مديدي که altavista.com در اين زمينه دارد تعداد بيشتري(نه زبان) را در مقايسه با google.com )که قابليت ترجمه پنج زبان را دارد) پشتيباني مي کند.اين قابليت ميتواند در مواقعي که سايت هاي غير انگليسي را مشاهده مي کنيد به کمکتان بيايد و اميدواريم که هر چه زودتر قابليت ترجمه online اينترنتي به فارسي و بلعکس فراهم شود.

در پايان نيز از کليه توليد کنندگان صفحات فارسي در وب دعوت ميشود که با رعايت استاندارد

unicode
به غناي هر چه بيشتر و راحتي جست و جوي صفحات فارسي کمک نمايند.

 

 


|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

راهكارهاي جست وجو در Google

 

گوگل، يكي از قدرتمندترين و پرترافيك ترين موتورهاي جست وجو در وب است .اين موتور جست وجو، امكان دسترسي آسان به بيش از 3 ميليارد صفحه وب را فراهم مي كند و هر روز پذيراي ميليونها كاربر از سرتاسر دنياست .بدون شك استفاده بهينه از چنين موتور پرقدرتي، مستلزم اتخاذ روشهاي صحيح و منطقي در امر جست وجو است .در اين مقاله سعي داريم راهكارهاي صحيح جست وجو در گوگل را به شما معرفي كنيم.

 

مفاهيم اوليه جست وجو در گوگل

براي ورود يك پرس وجو (Query) در موتور جست وجوي گوگل، چند كلمه توصيفي در رابطه با موضوع جست وجو تايپ كرده و كليد Enter را فشار دهيد يا روي دكمه  Google Search كليك كنيد  تا ليستي از صفحات وب مرتبط با موضوع مورد نظرتان ارائه شود .از آنجايي كه گوگل در ليست مذكور، صفحات وبي را نمايش مي دهد كه داراي تمامي كلمات موجود در پرس وجوي شماست، براي بهبود يا محدود سازي دامنه جست وجو،  كافي است كلمات بيشتري را به عبارت جست وجو بيفزاييد .با اين عمل، پرس و جوي جديد زيرمجموعه اي از صفحات يافت شده براي پرس و جوي قبلي را باز مي گرداند.

 

انتخاب كلمات كليدي

براي كسب بهترين نتايج در عمليات جست وجو،  گزينش زيركانه كلمات كليدي حائز اهميت است .در اين رابطه نكات زير را هميشه به خاطر بسپاريد:

 در صورت امكان از اسامي خاص استفاده كنيد .براي مثال اگر به دنبال اطلاعاتي در مورد پيكاسو، نقاش معروف هستيد، به جايPainters ،  كلمه كليدي  Picassoرا به كار ببريد .

 از كلماتي كه احتمال ظاهر شدنشان در سايتي وجود دارد، استفاده كنيد .براي مثال، كاربرد كلماتي مثل Luxury hotelدر عبارت پرس و جو در مقايسه با عبارت

realy nice places to spend the night in Hawaii، نتايج بهتري را در پي خواهد داشت.

 تا جايي كه ممكن است از كلمات كليدي دقيقتري استفاده كنيد .براي مثال،  پرس وجوي Antique lead soldiers نسبت به پرس وجوي old metal toys نتايج بهتري را به دنبال خواهد داشت.

 

درج خودكار andدر پرس وجو

طبق پيش فرض،  گوگل تنها صفحاتي را باز مي گرداند كه شامل تمامي واژه هاي مورد جست وجو  است .در اين صورت نيازي به افزودن and ميان واژه ها نيست .به خاطر داشته باشيد كه ترتيب تايپ واژه ها، روي نتايج جست وجو تاثير خواهد گذاشت .براي محدود كردن هر چه بيشتر جست وجو، كافي است واژه هاي بيشتري را به پرس وجو اضافه كنيد .به عنوان مثال، براي برنامه ريزي يك سفر به هاوايي در تعطيلات آينده، پرس وجوي زير را وارد كنيد:

Vacation Hawaii

 

 

حذف خودكار كلمات عمومي

گوگل كلمات و كاراكترهاي عمومي نظير  whereو  howو ارقام و حروف منفرد را ناديده مي گيرد، زيرا آنها عمليات جست وجو  را بدون بهبود نتايج، فقط كند مي سازند .اگر گوگل يكي از اين كلمات را حذف كند،  در صفحه نتايج و زير كادر جست وجو، با نمايش جزئيات، اين مسئله را يادآوري خواهد كرد .اگر يك كلمه عمومي در بدست آوردن نتايج دلخواه موثر است، مي توانيد با گذاشتن علامت "+"  در مقابل كلمه مزبور، آن را به پرس وجوي خود اضافه كنيد .توجه داشته باشيد كه بايد قبل از علامت + يك فاصله خالي قرار دهيد .

روش ديگر براي انجام اين كار، هدايت عبارت جست وجو است كه مفهوم آن گذاشتن علائم كوتيشن در اطراف دو يا چند كلمه است .بدين ترتيب كلمات عمومي نيز در جست وجو شركت داده خواهند شد  مانند پرس و جوي. ”Where are you”

براي مثال، جهت جست وجوي “  قسمت اول بازي جنگ ستارگان”، يكي از عبارتهاي زير را وارد كنيد:

1) Star Wars Episode +I

2) “Star Wars Episode I”

 

گونه هاي مختلف يك كلمه

براي ارائه دقيقترين نتايج، گوگل از پرس وجوهاي حاوي كاراكتر عمومي (Wild card) پشتيباني نمي كند .به عبارت ديگر گوگل دقيقا كلماتي را كه در كادر جست وجو وارد كرده ايد،  مورد جست وجو قرار مي دهد .بنابراين در جست وجوي كلمه "book" يا " book*" نتايجي مانند "books" يا "bookstore" را به دنبال نخواهد داشت .اگر راجع به اين موضوع ترديد داريد، كلمات  "airline" و  "airlines" را مورد جست وجو  قرار  دهيد.

 

جست وجو در گروهها

اگر دقيقا نمي دانيد از كدام كلمات كليدي در عبارت جست وجو استفاده كنيد، دايركتوري گوگل (directory.google.com) مكان خوبي براي شروع كار جست وجو است .براي مثال جست وجوي كلمه  Saturn در گروه Science>Astronomyاز دايركتوري گوگل، منجر به نمايش صفحاتي درباره سياره كيوان يا زحل خواهد شد،  در حالي كه جست وجوي همين كلمه در گروه خودرو(Automotive) ، صفحاتي درباره اتومبيلهاي Saturn را به دنبال خواهد داشت .با جست وجو داخل يك گروه دلخواه، مي توانيد صفحات مرتبط با موضوع مورد نظر را محدودتر كنيد.

 

جست وجوي پيشرفته در گوگل

مي توانيد با افزودن عملگرهايي كه عملكرد كلمات كليدي را بهبود مي بخشند و در مواردي روش جست وجو را به طور كلي تغيير مي دهند، دقت جست وجو هاي خود را افزايش دهيد.

گوگل در جست وجوي پيشرفته از عملگرهاي متعددي پشتيباني مي كند به شكل 1 توجه كنيد . اين عملگرها، كلمات پرس وجويي هستند كه مفهوم خاصي براي گوگل دارند .در ادامه به شرح برخي از اين عملگرها مي پردازيم .

عملگر " + "

اين عملگر قبلا توضيحات كافي داده شد.

عملگر"  - "

گاهي اوقات كلمه اي كه به دنبال آن هستيد، بيش از يك معنا دارد،  براي مثال كلمه  bass به معاني" نوعي ماهي "و" بم "مي تواند هم به ماهيگيري و هم به موسيقي مربوط باشد .در چنين وضعيتي مي توانيد كلمه مورد نظر را به همراه علامت "-" در كنار آن، به پرس و جوي خود اضافه كنيد تا در هنگام جست وجو ناديده گرفته شود .افزودن فاصله خالي قبل از علامت تفريق الزامي است .براي مثال، جهت يافتن صفحات وبي درباره  "bass" كه شامل كلمه  music نيستند، اين پرس و جوي را تايپ كنيد :    bass -music             

عملگر كوتيشن("   ")

براي جست وجوي يك عبارت، كلمات آن را داخل علامت كوتيشن قرار دهيد .در اين صورت كلمات محصور بين علامت كوتيشن مانند "like this" درنتايج حاصل از جست وجو، دقيقا همانطور كه آنها را وارد كرده ايد، كنار هم ظاهر خواهند شد .جست وجوي عبارتها با استفاده از اين روش، به ويژه براي جست وجوي كلمات قصار، ضرب المثل ها و اسامي منحصر به فرد، مفيد هستند.

عملگر  "OR"

گوگل از عملگر منطقي "OR" پشتيباني مي كند .براي بازيابي صفحاتي كه شامل كلمه A يا  B هستند، عملگر  ORرا با حروف بزرگ ميان اين كلمات تايپ كنيد .( A OR B )

به عنوان مثال، جهت يافتن يك برنامه تفريحي در لندن يا پاريس براي تعطيلات خود، پرس و جوي زير را تايپ كنيد:

 Vacation London OR Paris

عملگر محدود كننده حوزه مورد جست وجو

اگر سايتي را كه مي خواهيد جست وجو كنيد مي شناسيد، اما مطمن نيستيد كه اطلاعات مورد نظر در كدام نقطه از اين سايت واقع شده اند،  مي توانيد از گوگل بخواهيد تنها آن حوزه را جست وجو كند .بدين منظور كلمه مورد جست وجو را به همراه كلمه "Site" و علامت كولن و سپس نام حوزه، وارد كنيد.

براي مثال، جهت يافتن اطلاعاتي در مورد شرايط ورود به دانشگاه استانفورد، پرس وجوي خود را به اين شكل وارد كنيد:  admission site: www.stanford.edu 

 

ساير ويژگيهاي جست وجوي پيشرفته

 

مي توانيد در پنجره جست وجوي پيشرفته از گزينه هاي ذيل نيز  براي اهداف معيني استفاده كنيد:

 Language: انتخاب زبان ارائه نتايج حاصل از جست وجو.

 Date: تعيين محدوده زماني براي نتايج حاصل از جست وجو3 ، 6 يا 12 ماه گذشته.

Occurrences :انتخاب مكان جست وجوي واژه هاي مورد نظر در صفحه وب در عنوان، آدرس يا هر نقطه اي از صفحه وب.

 Domains:جست وجوي يك وب سايت خاص يا حذف كامل يك سايت از عمليات جست وجو.

Safe Search  :صفحات Safe Search گوگل، شامل نام سايت هايي است كه اطلاعات مورد جست وجوي شما را در بردارند و اسامي آنها از ليست نتايج حذف شده است.

مفهوم پيوندها در ليست نتايج

در ليست نتايج حاصل از جست وجو، هر يك از پيوندها داراي معنا و كاربرد بخصوصي است كه در زير به شرح آنها مي پردازيم. اين پيوندها در شكل2 ، با حروف A تا  S مشخص شده اند.

A.  Advanced Search

شما را به صفحه اي پيوند مي دهد كه  مي توانيد در آن جست وجوي خود را در صورت لزوم محدود كنيد.

B. Preferences

شما را به صفحه اي پيوند مي دهد كه در آن اولويت هاي جست وجو نظير، تعداد پيش فرض نتايج درهر صفحه،  زبان رابط كاربري و اينكه نتايج حاصل از جست وجو با استفاده از فيلتر  Safe Search گوگل نمايش يابند يا خير را تعيين كنيد.

C. Language Tools

ابزارهايي براي تنظيم اولويت هاي زبان در صفحاتي كه بايد جست وجو شوند، زبان رابط كاربري و ترجمه نتايج حاصل، در اختيار مي گذارد.

D. Search Tips

پيوند شما را با اطلاعاتي برقرار مي كند كه شما را در جست وجويي كارآمدتر، ياري خواهند كرد.

E. Search Field

براي ورود يك پرس و جو داخل گوگل، چند كلمه كليدي توصيفي تايپ كنيد، سپس كليد Enter را فشار دهيد يا روي دكمه Search كليك كنيد تا نتايج حاصل از جست وجو در اختيارتان گذاشته شود.

F.Google Search Button

براي ارائه يك پرس وجوي ديگر به گوگل، روي اين دكمه كليك كنيد .به جاي اين كار مي توانيد كليد  Enter را نيز فشار دهيد .

G. Tabs

مي توانيد با كليك روي زبانه هاي ذيل، هدف جست وجوي خود را در گوگل مشخص كنيد:

Web :جست وجوي كامل وب

 Image:يافتن تصاوير

 Groups:جست وجوي اطلاعات در آرشيو گفت وگوي  Usenet

Directory :جست وجوي اطلاعات در گروههاي گوگل

H. Statistics Bar

در اين نوار، اطلاعات آماري راجع به جست وجوي شما، شامل تعداد نتايج حاصل از جست وجو و مدت زمان جست وجوي اطلاعات نمايش داده مي شود.

I. Category

اگر واژه هاي مورد جست وجو در دايركتوري گوگل نيز وجود داشته باشد، با استفاده از اين پيوندها مي توانيد به اطلاعات بيشتري در ارتباط با پرس وجوي خود دست يابيد .روي اين پيوندها كليك كنيد تا بتوانيد پيوندهاي ديگر را مرور نماييد.

Page Title

اولين سطر نتيجه جست وجو، متعلق به نام صفحه وب يافت شده است .گاهي اوقات به جاي اين عنوان يك  URLنمايش داده مي شود، بدين معنا كه اين صفحه عنوان ندارد يا اينكه گوگل محتواي كامل آن صفحه را شاخص گذاري نكرده است .توجه داشته باشيد كه اين صفحه نسبت به صفحات ديگر، با پرس و جوي شما تطبيق بيشتري دارد.

k. Text Below the Title

متن زير عنوان، گلچيني از نتايج حاصل از جست وجوي پرس و جوي شماست .با كمك اين متن مي توانيد واژه هاي مورد جست وجوي خود را قبل از كليك كردن نتيجه، در مفاد صفحه وب يافت شده ببينيد.

L. Description

اگر پرس وجوي شما در دايركتوري گوگل موجود باشد، در اين خط شرحي راجع به آن داده مي شود.

M. Category

اگر سايت يافت شده براي پرس وجوي شما در دايركتوري گوگل وجود دارد،  نام گروه مربوطه در زير شرح آن نمايش داده مي شود.

N. URL of  Result

آدرس صفحه وب يافت شده را مشخص مي كند.

O.Size

اين عدد حجم بخش متني صفحه وب يافت شده را مشخص مي كند .براي سايت هايي كه در گوگل شاخص گذاري نشده اند، اين مقدار حذف مي شود.

P. Cached

با كليك روي اين پيوند مي توانيد محتويات صفحه وب مورد نظر را از زماني كه توسط گوگل شاخص گذاري شده، مشاهده كنيد .اگر بنا به دلايلي پيوند سايت، شما را به صفحه مربوطه متصل نكرد، مي توانيد نسخه درون  Cacheآن را بازيابي كرده و به اطلاعاتي كه نياز داريد، دسترسي يابيد.

Q. Similar Pages

وقتي روي اين پيوند كليك مي كنيد، گوگل به طور خودكار عمليات جست وجو براي يافتن صفحات مرتبط با نتيجه مورد نظر را انجام مي دهد.

R. Indented Result

اگر گوگل نتايج متعددي را در يك سايت خاص بيابد، ابتدا مناسبترين نتيجه و در زير آن ساير نتايج به دست آمده از همان سايت را نمايش مي دهد.

S. More Results

اگر بيش از دو نتيجه از يك سايت حاصل شود، با كليك روي پيوند"More results from ..." ، مي توان به بقيه نتايج دسترسي يافت.


|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

پنجره ي Explorer ( قسمت دوم )

 

قسمت اول

 

انتقال فايل از صفحه به ديسك سخت

بسياري از صفحه هاي وب ، فايل هايي مثل فايل هاي صوتي و تصويري يا چند رسانه اي و فايل هاي PDF ( مخفف Portable Document Files و به معني فايل اسناد قابل انتقال . با برنامه Acrobat Reader  مي توان اين فايل ها را مرور كرد ) يا برنامه هاي رايانه اي را در خود نگه دارند . به طور معمول ، اين امكان وجود دارد كه چنين فايل هايي را نيز در ديسك سخت رايانه ذخيره نمود . براي ذخيره كردن يك فايل ، مرحله ي شماره ي 2 ( بالاي صفحه ) را دنبال كنيد و در پنجره ي گشوده شده ، گزينه ي save Target AS را انتخاب نماييد . اين گزينه در پنجره فعال مي شود . براي مرور يا اجراي فايل هايي كه ذخيره مي كنيد ، به نرم افزار مناسبي نياز خواهيد داشت .

حركت ميان صفحه ها

مرور وب يا « سير » در آن همان فرآيند گشودن صفحه در يك مرورگر ، تشخيص عوامل           « فعال » صفحه و استفاده از آن عوامل براي دستيابي به صفحه اي ديگر است .

استفاده از ميله ي نشاني

بعد از برقراري ارتباط با كارگزار اينترنتي و فعال شدن مرورگر اينترنت اكسپلورر ، صفحه خانگي پيش فرض شما به طور خودكار ، در پنجره ي مرورگر بايد صفحه اي از مايكرو سافت يا صفحه ي خانگي كارگزاران باشد . در اين صفحه ، ممكن است اطلاعات مفيدي براي كاربران تازه كار وارد وجود داشته باشد . اما پس از مدت كوتاهي ترجيح خواهند داد كه از اين صفحه خارج شويد و سايت دلخواه خود شايد سايت شركت خودتان يا سايتي پر از اخبار بين المللي را ببينيد . براي اين منظور ، شما نشاني چند سايت از سايت هاي مورد علاقه تان را بيائريد و براي دستيابي به اين سايت ها ، دستورات زير را دنبال نماييد .

2- وارد كردن نشاني

الا متوجه نقطه ي چشمك زني در ميله ي نشاني مي شويد كه نشان مي دهد همه چيز براي تايپ كردننشاني جديد آماده است . نشاني را ، مثل تصوير رو به رو ، وارد كنيد و مواظب باشيد كه در املاي كلمات و درج نشانه هاي سجاوندي اشتباه نكنيد  .

3- برقراري ارتباط با سايت

بلافاصله پس از وارد كردن نشاني ، مكان نماي ماوس را روي دكمه ي GO واقع در سمت راست ميله ي نشاني قرار دهيد و يك بار كليك كنيد .

به جاي اين كار كليد Enter را نيز مي توانيد بزنيد .

چند لحظه منتظر بمانيد تا ارتباط رايانه ي شما با رايانه ي دوردستي كه فراخوانده ايد برقرار شود . اگر به اطلاعات موجود در ميله ي وضعيت ( Status bar ) پايين صفحه ي مرورگر توجه كنيد ، مي توانيد پيشرفت فرآيند مربوط به اين ارتباط را پيگيري نماييد . بلافاصله پس از برقراري ارتباط ، خواهيد ديد كه اطلاعات موجود در پنجره ي مرورگرتان تغيير مي كند . وقتي كلمه ي Done در ميله ي وضعيت ظاهر مي شود ، همه ي صفحه به رايانه ي شما منتقل شده است .

4- ويرايش نشاني

اگر در تايپ نشاني اشتباه كرديد يا متوجه شدي كه نشاني وارد شده نشاني سايت موردنظرتان نيست ، نگران شويد . با استفاده از يك واژه پردازشگر ، به راحتي مي توانيد اشتباهاتتان را ويرايش كنيد .

مكان نماي ماوس را بعد از حركت حرف يا علامتي قرار دهيد كه مي خواهيد آن را عوض كنيد و كليد ماوس را يكبار بزنيد . با اين كار ، همه ي نشاني برجسته مي شود .

دوباره كليك كنيد . مكان نما به حالت چشمك زن در مي آيد . حالا مي توانيد از صفحه كليد استفاه كنيد و هر تغييري را در متن اعمال نماييد .

وقتي نشاني اصلاح شد ، روي دكمه GO كليك كنيد يا كليد Enter را بزنيد .

مشكلي در ارتباط وجود دارد ؟

علتهاي فراوان و گوناگوني وجود دارند كه سبب مي شوند در ارتباط شما با سايت مورد نظرتان اختلال ايجاد شود . گاهي رايانه هاي خدماتي فعال نيستند و نمي توان به آنها دست يافت . اگر به اين دليل نتوانيد ارتباط برقرار كنيد ، بايد مدتي منتظر بمانيد و دوباره تماس بگيريد . اما اين انتظار ممكن است چند ثانيه تا چند ساعت طول بكشد . عامل ديگري كه مي تواند سبب اختلال شود ، اشتباه شما در تايپ كردن نشاني است . املاء و نشانه گذاريهاي نشاني را بررسي كنيد و توجه داشته باشد كه حرف يا علامت اضاف ه اي در آن نباشد . هر اشتباه جزئي و كوچكي در نشاني مانع برقراري ارتباط مي شود .

پيگيري پيوندها در ميان صفحه ها

پيوندها پايه هاي اصلي شبكه ي گسترده جهاني اند و با پيگيري آنهاست كه شما مي توانيد ، بدون اينكه مجبور باشيد هر بار نشانه ي جديدي را وارد كنيد ، از صفحه اي به صفحه ي ديگر برويد . ظاهر پيوندها بسيار متنوع است  يادگيري شيوه هايي براي تشخيص اشكال گوناگونآنها به شما كمك مي كند تا بيشترين بهره را از وب ببريد . پيوندهاي اَبَرمتني رايجترين شكل پيوندهاست ، كه مانند متني در صفحع ظاهر مي شوند . اما دكمه هاي گرافيكي و تصاوير ديگر نيز به شكل روز افزوني در صفحه ها به كار مي روند تا شما را به شماهده ي صفحه هاي ديگر ترغيب كنند . در سايت Dorling Kinderley ، از هر نوع پيوندها استفاده مي شود سعي كنيد نوعهر يك از پيوندهايي را كه در اينجا تشريح شده اند شناسايي كنيد و با استفاده از دستورات زير ، آنها را دنبال نماييد .

استفاده از پنجره ي جديد

وقتي مشغول مرور وب هستيد ، باز كردن صفحه اي در يك پنجره مرورگر جديد به طوري كه دو يا چند پنجره ي مرورگر گشوده را به طور همزمان داشته اشيد مي تواند مفيد باشد . بدين ترتيب ، در حالي كه صفحه اي به رايانه ي شما منتقل مي شود ، مي توانيد به شناسايي و مرور صفحه اي ديگر ادامه دهيد . براي گشودن هر پيوند در يك پنجره ي مرور گر جديد ، مكان نماي ماوس را روي پيوند قرار دهيد ، كليد سمت راست ماوس را بزنيد و در پنجره اي كه گشوده مي شود ، گزينه ي Open Link in New Window را انتخاب كنيد .

تشخيص دكمه هاي ويژه ي حركت در سايت

در بسياري از سايت ها ، دكمه هايي ديده مي شود كه طرح هاي گرافيكي دارند و ابزارهاي اصلي سير و حركت در گوشه و كنار آن سايت ها هستند . اين دكمه ها اغلب در قسمت بالا ، پايين يا در كناره هاي صفحه ظاهر مي شوند .

مكان نماي ماوس را روي چند دكمه ي متفاوت حركت دهيد .

هر جا كه مكان نما به « دست » تبديل شد ، پيوندي از آن تصوير وجود دارد .

اگر مي خواهيد پيوند خاصي را دنبال كنيد ، كليد ماوس را يكبار فشار دهيد .

تشخيص پيوندهاي تصويري

بعضي از سايت ها طراحي هوشمندانه اي دارند ، براي ايجاد پيوند از « نقشه » هاي تصويري استفاده مي كنند . اين نقشه ها مانند تصوير مستقلي در صفحه ظاهر مي شوند كه از قسمت هاي مختلف آن مي توان با نقاط گوناگون ارتباط ( پيوند ) برقرار كرد . اين تصاوير اغلب ضمائم متني ندارند تا بتوان از آنها مانند تابلوهاي راهنمايي استفاده كرد كه مسير حركت را واضح و مستقيم نشان مي دهند . براي شناسايي اين پيوندها ، نيز بايد مكان نماي ماوس را روي تصاوير حركت دهيد و ببينيد كه شكل مكان نما در چه نقطه اي به « دست » تبديل         مي شود .

پس و پيش رفتن در ميان صفحه ها

وقتي با چگونگي كار آشنا مي شويد ، پيگيري پيوندها آسان مي شود . اما شايد چندان طولي نكشد كه متوجه شويد از نقطه ي آغاز حركتان به كلي دور شده ايد و مطمئن نيستيد كه چگونه بايد به آن نقطه بازگرديد . همچنين ممكن است كه در مسير حركت خود با صفحه هاي جالبي مواجه شده ، اما نشاني آنها را يادداشت نكرده باشيد . براي يافتن مجدد آنها ، چگونه به عقب باز مي گرديد ؟ براي اين منظور ، اينترنت اكسپلورر امكاناتي ارائه مي دهد . با استفاده از اين امكانات ، مي توانيد در ميان صفحه هايي سير كنيد كه قبلاً آنها را مشاهده كرده كرده ايد . صفحه اي را باز كنيد و شش تا ده پيوند متفاوت دنبال نماييد . سپس ، با استفاده از فنوني كه در قسمت بعدي شرح داده شده است ، سير در ميان صفحه ها را تمرين كنيد .

عقب و جلو رفتن صفحه به صفحه

بازگشت به صفحه هاي قبلي ، رايجترين كاري است كه انجام خواهيد داد . براي بازگشتن به صفحه اي كه پيش از مشاهده كرده ايد ، مكان نماي ماوس را روي دكمه ي Back موجود در ميله ي فرمان قرار دهيد و يا بار كليك كنيد . همين عمليات را چند بار تكرار كنيد تا به چند صفحه از صفحات گذشته باز گرديد .

براي مراجعه به صفحه اي كه قبل از كليككردن روي دكمه ي Back مشاده مي كرديد              ( حركت به جلو ) ، مكان نما را روي دكمه ي Forward قرار دهيد و يكبار كليك كنيد . همين كار را چند بار تكرار كنيد تا به صفحه هاي جلوتر برسيد .

مراجعه به صفحه هاي قبلي با استفاده از پنجره

براي بازگشت بهه ر يك از صفحه هايي كه قبلاً مشاده كرده ايد ، مكان نماي ماوس را روي پيكان سمت راست دكمه Backقرار دهيد و يا بار كليك كنيد . در پنجره اي كه گشوده مي شود ، صفحه ي دلخواهتان را انتخاب كنيد تا به همان صفحه دست يابيد .

دستيابي به صفحه هاي جلوتر با استفاده از پنجره

براي دستيابي دوباره به صفحه هاي جلوتر ، كه پيش از استفاده از دكمه ي Back مشاهده شان مي كرديد ، مكان نماي ماوس را روي پيكان سمت راست دكمه ي Forward قرار دهيد و يكبار كليك كنيد .

در پنجره اي كه گشوده مي شود ، صفحه ي دلخواهتان را انتخاب كنيد تا دوباره به آن دست يابيد .

استفاده از پنجره نشانيها

اكسپلورر از سايت هايي كه مرتب مي بينيد يا ا تايپ نشاني شان به آنها دست مي يابيد ، فهرستي اختصاصي تهيه مي كند . براي دستيابي به هر يك از سايت هاي موجود در اين فهرست بايد مكان نماي ماوس را روي پيكان موجود در انتهاي ميله ي نشاني قرار دهيد و يكبار كليك كنيد .

پنجره اي گشوده مي شود . از ميله حركت استفاده تا تكام فهرست را ببينيد . مكان نما را روي نشاني دلخواهتان قرار دهيد و يكبار كليك كنيد تا آن نشاني به ميله نشاني منتقل شود . اگر ارتباط با آن سايت به طور خودكار برقرار نشد ، روي GO كليك كنيد يا كليد Enter را بزنيد تا به سايت دست يابيد .

استفاده از پنجره ي GO TO

پنجره ي GO TO فهرستي از همه ي سايت هايي را ارائه مي دهد كه در ارتباط اخيرتان به آنها مراجعه كرده ايد ، بدون توجه به اينكه مراجعه ي شما به آنها قبل يا بعد از مشاهده ي صفحه ي جاري بوده باشد . براي دستيابي به اين پنجره ، در ميله ي پنجره ها ، روي View كليك كنيد و GO TO را انتخاب كنيد . فهرست سايت ها در پايينترين قسمت پنجره گشودني دوم ظاهر مي شود . مكان نماي ماوس را روي سايت دلخواهتان قرار دهيد و يكبار كليك        كنيد .

استفاده از امكانات History

راه ديگر دستيابي به سايت هايي كه پيش از اين مشاهده كرده ايد ، استفاده از امكانات History موجود در مرورگر اينترنت اكسپلورر است . سابقه ي همه ي سايت هايي كه طي ارتباط اخيرتان در چند روز يا چند هفته ي گذشته مشاده كرده ايد ، در اين قسمت از اكسپلورر نگهداري مي شود . شما مي توانيد براي اكسپلورر تعيين كنيد كه اين سوابق را تا چند روز در قسمت History خود حفظ كند و هر وقت كه مايل باشيد ثبت چنين سوابقي دوباره از سرگرفته شود ، نيز مي توانيد اطلاعات قبلي را از حافظه ي History پاك كيند . بعد از مراجعه به چند سايت ، پنجره ي History را باز كنيد و با پيگيري اين دستورات سعي كنيد به سايتي مراجه نماييد كه پيشتر مشاهده كرده ايد .

گشودن قاب History

براي مشاهده ي فهرستي از همه ي سايت هاي ذخيره شده در History ، مكان نماي ماوس را روي دكمه ي History موجود در ميله ي فرمان اصلي قرار دهيد و يكبار كليك كنيد . قاب History در پنجره ي Explorer گشوده مي شود .

صفحه اي از صفحه را باز كنيد

مكان نماي ماوس را روي يكي از صفحه هاي موجود در فهرست نگه داريد تا به شكل « دست » درآيد . فهرستي گشوده مي شود و در آن فهرست ، عنوان صفحه هايي از آن سايت را مي بينيد كه قبلاً آنها را مشاهده كرده ايد . روي صفحه مورد نظرتان ، يكبار كليك كنيد تا همان صفحه در پنجره اصلي مرورگر كشوده شود .

مرتب كردن سوابق

با كليك كردن روي پيكان كوچكي كه در سمت راست دكمه ي view ، روي ميله ي History ، قرار دارد ، مي توانيد صفحه هاي موجود در History را مرتب كنيد . با اين كار ، پنجره اي گشوده مي شود كه در آن مي توانيد تعيين كنيد صفحه ها بنا بر تاريخ مراجعه ، نام سايت ، فراواني مراجعه يا به ترتيب مراجعات امروز منظم شوند .

تغيير دادن مدت حفظ سوابق

روي پنجره ي Tools كليك كنيد و Internet Options را انتخاب كنيد . پنجره ي گفتگويي Internet Options گشوده مي شود و در اين پنجره ، تنظيمات عمومي ( General Setting ) را مي توانيد ببينيد .

پايين اين صفحه قسمت History قرار دارد . براي عوض كردن تعداد روزهايي كه سايت ها در حافظه ي History باقي مانند ، مكان نماي ماوس را روي خانه ي سمت راست ؛

Days to Keep Pages in history

قرار دهيد و كليك كنيد تا بتوانيد عدد داخل اين خانه را انتخاب كنيد . وقتي رنگ داخل خانه ( برجسته ) شد ، عدد روزهاي مورد نظرتان را تايپ تايپ كنيد و روي دكمه ي OK پايين پنجره گفتگويي كليك كنيد .

پاك كردن سوابق

مانند دفعه ي قبل ، پنجره Internet Option را باز كنيد . مكان نماي ماوس را روي دكمه ي Clear History  موجوددر قاب History قرار دهيد و سپس روي دكمه ي ok كليك كنيد تا پنجره بسته شود .

بستن قاب History

مكان نما را روي علامت X موجوددر ميله ي History قرار دهيد و كليك كنيد .

 

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390
نویسنده : بهروز

پنجره ي Explorer ( قسمت اول )

وقتي اجراي برنامه ي اينترنت اكسپلورر را آغاز مي كنيد ، پنجره ي اصلي مرورگر Explorer به طور خودكار گشوده مي شود . اين صفحه مجموعه اي از ميله فرمانهاي متفاوت را در خود دارد كه شامل يك ميله ي پنجره ي عادي ، محلي براي ، محلي براي مرور صفحه هاي وب و ميله ي فرماني در پايين پنجره ( ميله ي فرمان وضعيت ) است . ميله ي فرمان پاييني اطلاعات مربوط به انتقال صفحه ها و چگونگي ارتباط را نشان مي دهد .

 

1-     ميله ي عنوان

اين ميله ، عنوان صفحه ي جاري را نشان مي دهد و مشخص مي كند كه ارتباط با اينترنت برقرار است يا به صورت مستقل از وب عمل مي كنيد .

2-     ميله ي پنجره ها

اين ميله ، پنجره هاي اصلي ، يعني همان پنجره هايي را كه دسترسي شما به همه ي امكانات Explorer را فراهم مي كنند ، نشان مي دهد .

3- دكمه هاي ثابت

اين ميله ي فرمان شامل همه ي امكاناتي است كه براي سير و جهت يابي در وب به آنها نياز داريد .

4- ميله ي نشاني

اينجا محلي است كه بايد نشاني سايت مورد نظرتان را تايپ كنيد تا آن را ببينيد .

5- ميله ي پيوندها

اين ميله ي فرمان ، مجموعه اي از پيوندهاي مربوط به سايت هاي مايكرو سافت را ارائه مي دهد .

6- پنجره ي اصلي مرورگر

سايت هايي كه مي خواهيد مشاهده منيد ، در اين محل به نمايش در مي آيند .

ميله ي فرمان شلوغ

براي آنكه فضاي كافي براي دكمه هاي ديگر نيز در اختيار داشته باشيد ، مي توانيد برچسبهايي را در ميله ي فرمان Standard پنهان كنيد . دكمه ي سمت راست را روي ميله ي فرمان بزنيد و در اين پنجره ، Customize را انتخاب كنيد . در خانه ي TEXT Options از پنجره ي Customize ، روي پيكان كليك كنيد و گزينه ي NO Text ,abels را انتخاب كنيد . روي CLOSE كليك كنيد

7- دكمه ي GO

بعد از وارد كردن نشاني سايت ، با استفاده از اين دكمه ، صفحه را درخواست مي كنيد .

8- ميله ي وضعيت

اين ميله ، اطلاعاتي مربوط به عمليات جاري را نشان مي دهد . براي مثال ،‌ظهور « Done » نشان دهنده ي آن است كه صفحه ي درخواستي تان به مرورگر شما منتقل شده است ، يا اگر روي اَبَر پيوندي كليك كنيد ، نشاني URL مربوط به آن پيوند نمايان خواهد شد .

9- نماد ارتباط

وقتي كه با شبكه ارتباط داريد ، اين نماد ظاهر مي شود .

10- پيكان حركت به بالا

روي اين پيكان ، كليك كنيد تا صفحه ي جاري به طرف بالا حركت كند .

11- پنجره ي ميله ي حركت

اين پنجره را بالا و پايين بكشيد تا قسمت هاي ديگر صفحه ي جاري را فوري ببينيد .

12- پيكان حركت به پايين

روي اين پيكان ، كليك كنيد تا صفحه ي جاري به طرف پايين حركت كند .

 

ميله ي فرمانهاي مرورگر « اكسپلورر »

هنگام كار با مرورگر اكسپلورر ، بهتر است فقط از ميله ي فرمان دكمه اي و استانداردي استفاده كنيم كه به همين منظور تهيه شده است . اين ميله ي فرمان در قسمت بالائي پنجره ي اكسپلورر قرار دارد و شامل يك رديف دكمه با نشانه هاي گرافيكي مختلف است . اين دكمه ها ، ميانبرهايي هستند كه به كمك آنها مي توانيد راه خود را در وب سريعتر پيدا كنيد . به همين دليل صرف وقت براي آشنايي با اين دكمه ها و مفهوم علائم موجود بر آنها بسيار سودمند است . هر يك از اين نشانه ها در پنجره هاي اصلي نيز وجود دارند .

1- عقب ( Back )

صفحه اي را به نمايش در مي آورد كه قبلاً ديده ايد .

2- جلو ( Forward )

صفحه اي را به نمايش در مي آورد كه پيش از كاربرد دكمه ي Back مي ديديد .

3- توقف ( Stop )

انتقال صفحه را متوقف مي كند .

4- تجديد ( Refresh  )

صفحه ي جاري را تجديد مي كند تا آخرين ويرايش آن را نشان دهد .

5- خانه ( Home )

صفحه ي خانگي پيش فرض را به نمايش در مي آورد .

6- جست و جو ( Search )

قاب Search را در پنجره Explorer باز مي كند . در اين پنجره به امكاناتي دست مي يابيد كه شما را در برقراري ارتباط با موتورهاي جستجو ياري مي دهد .

7- نشاني هاي مورد علاقه( Favorites )

قاب Favorites را در پنجره ي  Explorer مي گشايد تا بتوانيد به سايت هاي مورد علاقه تان در وب سايت هاي مورد علاقه تان در وب دست يابيد يا آنها را ايجاد و اداره نماييد .

8- سابقه ( History )

پاب History را در سمت چپ پنجره ي Explorer باز مي كند . در اين قسمت ، فهرست سايت هايي مشاهده مي شود كه قبلاً با استفاده از مرورگر اكسپلورر ديده ايد و اگر روي هر يك از اين سايت ها كليك كنيد به طور خودكار به آن سايت مربوط مي شويد .

9- پست ( Mail )

پنجره ي گزينه هاي مربوط به پست الكترونيك را ارائه مي دهد . قابليت هاي اين گزينه ها شامل گشودن يك پيام الكترونيك جديد و ضميمه سازي نشاني صفحه ي جاري به پيامي جديد است .

10- چاپ ( Print  )

صفحه جاري را چاپ مي كند .

11- ويرايش ( Edit )

چنين امكاني را فراهم مي كند كه در خود متن يا با استفاده از يك ويرايشگر شبكه ، مثل Front Page ، كُد صفحه ي جاري را ويرايش كنيد .

سفارشي كردن ميله ي فرمان

شايد بخواهيد كه ميله ي فرمانها را جا به جا كنيد . براي حركت دادن ميله ي فرمان Links ، مكان نما را روي « دسته » ( سمت چپ ميله Links ) قرار دهيد و دكمه ي ماوس را پايين نگه داريد تا مكان نما به پيكاني دو سر تبديل شود . سپس ميله را به سوي محل خودتان             « بكشيد » .

راهنمايي هاي صفحه ي نمايش

اگر عملكرد هر يك از دكمه هاي موجود بر ميله فرمان را فراموش كرديد ، تنها كاري كه بايد انجام دهيد كليك كردن روي آن دكمه و تحمل چند پانيه انتظار است . پنجره اي ظاهر مي شود كه نام دكمه را در خود دارد .

 

 ذخيره سازي مطالب

چنين امكاني وجود ندارد كه با استفاده از مرورگر اينترنت اكسپلورر صفحه هايي را در وب ايجاد كنيد يا تغييراتي در صفحههاي حاضر به وجود آوريد . اما خيلي وقتها اطلاعات موجود در صفحه ي نمايش رايانه ي نظرتان را جلب مي كند ، به طوري كه مي خواهيد آنها رار براي بعد ذخيره كنيد يا آنها را مطابق با كاربردهاي شخصي خود ويرايش نماييد . اينترنت اكسپلورر شما را قادر مي سازد تا متن و تصوير ، و فايل ها و برنامه هاي ديگر را در ديسك سخت رايانه تان ذخيره كنيد . صفحه ي مورد نظرتان براي ذخيره سازي را باز كنيد و برخي فنون تشريح شده در اين بخش را اجرا نماييد .

1- ذخيره سازي يك صفحه

براي ذخيره كردن كل يك صفحه يا صفحه در ديسك سخت رايانه تان ، در ميله ي پنجرهه ا ، روي File كليك كنيد و save As را انتخاب كنيد .

نام فايل را در پنجره گفتگويي Save Web Page تايپ كنيد و روي Save كليك كنيد .

ذخيره سازي تصاوير به عنوان زمينه ي نمايشگر

اگر يكي از صفحه هاي وب ، تصوير جالبي ديده ايد ، با استفاده از E xplorer مي توانيد آن را مثل به عنوان زمينه ي نمايشگر ، به پس زمينه برنامه ي ويندوز تبديل كنيد . مرحله ي       شماره ي ش2 ( صفحه ماقبل ) را دنبال كنيد ، اما در پنجره اي كه گشوده مي شود ،          Save As Wallpaper را انتخاب نماييد .

2- ذخيره سازي تصاوير

مكان نماي ماوس را روي تصوير مورد نظرتان قرار دهيد و كليد سمت راست ماوس را بزنيد تا پنجره اي نمايان پود .

گزينه ي Save Picture AS را انتخاب كنيد و كليد سمت چپ ماوس را بزنيد .

در پنجره گفتگويي Save pictuer ، پوشه ي دلخواهتان را بيابيد تا فايل را در آن ذخيره كنيد .

در شنجره ي File Name  ، نامي را تايپ كنيد و روي دكمه ي Save  كليك كنيد .

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
آخرین مطالب

/
باتشکرازتمامی دوستانی که بانظرات خوددرنحوه ی بهتراداره شدن وبلاگ مارایاری میدهند